י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קטלני יותר

קורבנות הירי בבית הכנסת יכולים לתבוע את יצרנית הנשק

שופט בארה"ב הכריע כי משפחות קורבנות פיגוע הירי בבית הכנסת בסן דייגו לפני כשנתיים יוכלו לתבוע את יצרית הנשק ממנו נורו היריות כיוון שהחברה ידעה שניתן להפוך את הנשק לקטלני יותר

קורבנות הירי בבית הכנסת יכולים לתבוע את יצרנית הנשק
אילוסטרציה צילום: unsplash

שופט בקליפורניה החליט כי קורבנות הירי בבית הכנסת בשנת 2019 בסן דייגו, יכולים לתבוע את יצרן הרובה החצי-אוטומטי ואת חנות הנשק שמכרה אותו לרוצח.

שופט בית המשפט העליון, קנת מדל, הכריע ביום רביעי האחרון כי החברה 'סמית אנד ווסון' יצרנית הנשק הגדולה במדינה, ידעה שניתן לשנות בקלות את הרובה שלה AR-15 למקלע, שהופך את הנשק לקטלני יותר בניגוד לחוקי המדינה.

חוק פדרלי משנת 2005 מגן על יצרני נשק מפני נזקים, ברוב המקרים בגין פשעים שבוצעו בכלי נשקם. אבל מאפשר תביעות אם היצרן התרשל או עבר ביודעין על חוק מדיני או פדרלי, כך מסביר העיתון 'סן פרנסיסקו כרוניקל'.

השופט אמר כי התובעים יוכלו לתבוע את החברה בגין רשלנות, לאחר שהרובה נמכר לצעירים ברשתות החברתיות עם פרסומות בסגנון משחקי וידאו, כך נכתב בעיתון. השופט הודיע כי ניתן לתבוע את החנות, "סן דייגו גונס", בגין מכירת הנשק לג'ון ארנסט הרוצח שהיה בן 19 בזמן הירי, והיה ללא רישיון ציד שהיה פוטר אותו מגיל המינימום של קליפורניה שמחייב להיות בגיל 21 שנים להחזקת נשק מהסוג איתו השתמש.

התובעים טוענים כי ארנסט, סטודנט לסיעוד, פתח באש עם רובה חצי אוטומטי במהלך היום האחרון של חג הפסח באפריל 2019. בתקיפה נהרגה לורי גילברט-קיי בת ה-60, ושלושה נוספים נפצעו בהם ילדה בת שמונה, וכן הרב ישראל גולדשטיין - שליח חב"ד למקום, שאיבד אצבע.

הרוצח ארנסט מואשם ברצח, ויכול לקבל עונש מוות, כמו כן הוא מואשם בפשעי שנאה. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי עורך הדין שתבע את החנות ואת החברה, אמר על פסק הדין שהוא ניצחון של "כל האמריקנים שמאמינים שתעשיית הנשק אינה מעל החוק", כך אמר ג'ון לובי, היועץ הראשי של הקמפיין למניעת אלימות באקדחים, והוא הגיש את התביעה בשם הקורבנות.

סאן דייגו פיגוע ירי קליפורניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד