י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"כישלון קולוסאלי"

דרמה בחיפה: 17 חברי מועצה נגד ראש העיר

לא רק בית שמש: 17 חברי מועצת עיריית חיפה חתמו על מכתב נגד ר"ע חיפה עינת קליש-רותם, בו תקפו את התנהלותה ודרשו להדיח שניים מסגניה

דרמה בחיפה: 17 חברי מועצה נגד ראש העיר
עיריית חיפה צילום: באדיבות המצלם

החל מהלך להדחת בכירי העירייה: לראשונה ד"ר עינת קליש-רותם איבדה באופן רשמי את הקואליציה שלה, כאשר רוב של 17 חברי מועצה חתמו על מכתב שמכנה את התנהלותה "כישלון קולוסאלי". המכתב הועבר אליה הבוקר (ראשון), ובו הופיעה דרישה לכנס ישיבה מיוחדת שבה יצביעו על הדחת שניים מסגני ראש העיר. כך דיווח כרמל ליברמן ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח, הצעת ההחלטה החריגה מגיעה לאחר שכבר בשבוע שעבר החלו להתגלות בקיעים בשליטתה של קליש רותם בעיר, כאשר ביום שלישי שחלף, באמצעות רוב מזדמן של 7 נגד 6 חברים, עברה במועצת העיר החלטה הקוראת לה להתפטר.

כמו כן, ביום חמישי שחלף, יומיים אחר העברת ההחלטה, התפטר אחד מסגניה, דוד עציוני, שכיהן גם בשורה של תפקידים בעיר, ביניהם יו"ר החברה הכלכלית חיפה.

אחרי השבוע הדרמטי, כעת מבקשים חברי מועצת העיר להצביע על הצעת החלטה להדיח את סגני ראש העיר המכהנים בשכר, לזר-קפלון מסיעת חיפה ביתנו ושהירה-שלבי מהחזית החיפאית.

חברי מועצת העיר מתכוונים בהמשך לדרוש גם את הדחתו של מקורבה של קליש וממלא מקום ראש העיר נחשון צוק, הממונה גם על הטיפול בבעיית החזירים, מה שתהווה מכה קשה לקליש, שתפגע עוד באחיזתה בעיר.

במכתב טענו: "מבקשים לחולל שינוי בניהול העיר והתרבות הפוליטית הכושלת שהנחלת. תרבות פוליטית זו מביישת את שמה הטוב של חיפה. התנהלותך כראשת עיר מכהנת, משליכה על התנהלות העירייה, ובכל הכבוד הראוי מעכבת ופוגעת ביעדי העיר חיפה ועוצרת את קידומה".

"ענייני העירייה בכלל תחומיה מנוהלים באופן לקוי, חסר, שלא לומר לא מקצועי", הוסיפו בביקורת. "האנדרלמוסיה גדולה, כאשר יד ימין אינה מוצאת את יד שמאל, והכל תוך שסע עמוק בין סיעות המועצה השונות באופן שאינו מאפשר עבודה מאוחדת לרווחת תושבי העיר חיפה".

לטענת חברי מועצת העיר, שיקולים קואליציונים מנעו מקליש רותם לפטר את סגניה שלא מתפקדים כהלכה עד כה. הם ציינו כי בכוונתם למנות בהמשך סגנים אחרים לפי בחירתם.

"קואליציית השינוי קמה במטרה לעצור את הפגיעה של ראשת עיריית חיפה בתושבי העיר", נמסר מטעם מנסחי המכתב, "תפקידינו לבלום את ההידרדרות של עיריית חיפה בכל תחומי החיים של התושב: בעיית החזירים, אבדן הפרויקטים הגדולים, תרבות פוליטית אלימה הפוגעת בשמה הטוב של חיפה, חינוך, ניקיון ועוד".

עיריית חיפה עינת קליש רותם עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד