י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תחזית ל-2022: מקצועות בעלייה לאחר הקורונה

מהם השינויים העיקריים בעולם התעסוקה שהביאה איתה הקורונה? אילו מקצועות ותחומי עיסוק נפגעו במיוחד בתקופה הזאת? אילו מקצועות נמצאים בעלייה ומה צופן העתיד? להלן התשובות

תחזית ל-2022: מקצועות בעלייה לאחר הקורונה
תעסוקה צילום: FREEPIK

שנת 2020, יחד עם הרבע הראשון של שנת 2021, הין שנים מאתגרות בעולם התעסוקה. בתקופה הזאת חלו בתחום הזה שינויים טקטוניים, שגם בעת כתיבת שורות אלה ספק אם ניתן לעמוד על המשמעות שלהם במלואה. תחומי עיסוק רבים נפגעו, ומנגד יש מקצועות בעלייה לאחר הקורונה. בשורות להלן נעסוק בשינויים עולם התעסוקה, השינויים הללו כוללים מקצועות כמו שיווק דיגיטלי, שנמצאים בעלייה, ומנגד מקצועות כמו זבנים ומוכרים, שנמצאים במגמת ירידה. מהם השינויים העיקריים בעולם התעסוקה שהביאה איתה הקורונה? אילו מקצועות ותחומי עיסוק נפגעו במיוחד בתקופה הזאת? אילו מקצועות נמצאים בעלייה ומה צופן העתיד? להלן התשובות.

השינויים החשובים בעולם התעסוקה בעקבות הקורונה

השינויים החשובים ביותר שהקורונה יצרה בכל העולם, ובכלל זה בישראל, נוגעים לסוג ההעסקה ולאופי שלה. באשר לסוג ההעסקה – גם מקומות עבודה שנשארו פעילים, שינו בצורה ניכרת את אופן ההעסקה. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא השינויים שנערכו במוקדי שירות גדולים – לא עוד מרחב פתוח, אלא מרחב מוגדר עבור כל מוקדן או מוקדנית וסוג של ריחוק חברתי, למרות הצפיפות לכאורה. באשר לאופי ההעסקה – יותר עבודה מהבית ופחות נטייה להגיע פיזית למקום העבודה. מקצועות כמו שיווק דיגיטלי, שעונים על שתי הדרישות הללו – אופי העסקה גמיש ואפשרות לעשות חלק מהעבודה או את כולה מהבית – נמצאים כיום במגמת עלייה.

מקצועות שנמצאים במגמת ירידה

בדרך כלל, המקצועות שנמצאים במגמת ירידה הם מקצועות שיש בהם מגע ישיר עם הלקוח. כך למשל, יש אחרי הקורונה פחות דרישה לזבנים ומוכרים בחנויות בגדים, מוצרי חשמל וכיוצא באלה. מגמת הרכישה באמצעות האינטרנט מוחקת או לכל הפחות מפחיתה את הצורך באנשי מקצוע כאלה. מגמת הירידה בהגעה פרונטלית לעסק גם מפחיתה את הצורך בקופאים, עם כל המשתמע מכך. אפילו הרשתות הגדולות מפעילות כיום אפליקציות המאפשרות רכישה מרחוק. אי אפשר לומר שחנויות הרחוב ייעלמו כליל. זאת, משום שאחת הדרכים להעביר את הזמן ולבלות היא לצאת החוצה. אבל כשהדברים נוגעים במוצרים או בשירותים שהרכישה שלהם איננה מהווה בילוי אלא הכרח, מגמת המעבר לקניות באינטרנט רק תתרחב. הקיוסק השכונתי אולי לא ייפגע – אבל חנות מוצרי החשמל המקומות כנראה שכן, אם הבעלים שלה לא יבנו לעצמם אתר אינטרנט.

מקצועות במגמת עלייה

בגלל העלייה בקניות ברשת, חלה עלייה עצומה במספר העסקים והחברות המקימות אתר אינטרנט משלהן. אך טבעי, לפיכך, שתהיה עלייה בדרישה למקצועות השיווק הדיגיטלי – מקדמי אתרים, מומחים לפרסום באינטרנט וכיוצא באלה תחומי עיסוק. תחום עיסוק נוסף שהדרישה אליו איננה פוחתת גם אחרי הקורונה הוא שליחים. בגלל שאנשים רוכשים יותר באינטרנט או בטלפון, יש צורך בהרבה שליחים. גם השכר המוצע להם הוא, נכון להיום, גבוה למדי. יש כאלה שלוקחים את הנושא צעד אחד קדימה – בונים אתר אינטרנט ומשווקים מוצרים ושירותים שונים באופן עצמאי ולא כשכירים. ההנחה היא שהמגמה הזאת רק תתחזק ותתעצם, כאשר אנשים יבינו את הפוטנציאל הטמון באופן העיסוק הזה.

היברידיות – שילוב של שכיר ועצמאי

אחת המגמות שתהיינה דומיננטיות בעתיד, מסתמנות כבר עכשיו. המגמה הזאת היא שילוב בין עבודה קבועה לבין ניהול עסק עצמאי. מצד אחד, השילוב הזה מבטיח סוג של יציבות. מצד שני, הוא מבטיח אפשרות להעלאת ההכנסה, תוך שחלק ניכר מהעבודה מתבצע מהבית. גם באופן ההעסקה הזה, שיווק דיגיטלי משתלב היטב. אין בעיה לעבוד במוקד שירות בבוקר, ולשווק מוצרי יוקרה באמצעות אתר אינטרנט בערב. רוצים לדעת עוד? מעוניינים להשתלב בתחום עיסוק חדש ומעניין? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת ועשו צעד קטן לקראת שינוי גדול.

תעסוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד