י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדיירת מסרבת לעזוב

ישראלית שבה לארה"ב וגילתה שחצר ביתה מלאה בזבל

קשישה ישראלית שחזרה לניו יורק מישראל, גילתה כי הדיירת בביתה מסרבת לעזוב, היא סיפרה כי השוכרת הרסה לחלוטין את רהיטיה והשאירה ערימות אשפה מסריחות מחוץ לבית

ישראלית שבה לארה"ב וגילתה שחצר ביתה מלאה בזבל
בית, אילוסטרציה צילום: pixabay

גניה מרקון, בת 78, מתגוררת בחודשי החורף בישראל, ואת הקיץ היא מעבירה בביתה השווה 675,000 דולר בהמפטון בייס - ניו יורק שנמצא בבעלות משפחתה מאז שנרכש על ידי הוריה ב-1967.

מרקון סיפרה שהיא גילתה את הדיירת שלה, ג'ולי רינקה, עדיין שם והמקום מכוסה באשפה, כך דווח ה'דיילי מייל' הבריטי. מאז היא הגישה תביעה המבקשת להכריח את רינקה לצאת מהבית, והאשימה אותה בטענה שקרית כי היא מוגנת תחת איסור פינוי הקשור לנגיף הקורונה בניו יורק.

השוכרת רינקה מתגוררת במקום כמעט חודש לאחר סיום חוזה השכירות עליו חתמה ביולי 2020. מרקון אמרה כי רינקה התחננה לחתום על חוזה שכירות נוסף כדי שתוכל לחזור אחרי הקיץ, אך עדיין לא עזבה את הבית.

במקום זאת אמרה מרקון כי הדיירת רינקה סוכנת נדל''ן שלחה תגובה לתביעה על בקשת מצוקה בגלל הקורונה, וטענה שאין לה את הכסף הדרוש למצוא בית אחר. "זה לא מעניין אותי בשלב זה, זה הבית שלי, אמר מרקון ל'דיילי מייל', "חזרתי, טסתי 6,000 מייל, ואני רוצה לבלות כאן את הקיץ שלי".

מרקון סיפרה כי היא לא השכירה את הבית במהלך החורפים במשך 10 שנים משום שהיא נזהרה מדיירים בעייתיים. "לא ידעתי מי ירצה לגור בהמפטון בחורף, ואז נודע לי שיש סוכני נדל"ן שעוסקים בשכירות חורף" אמרה מרקון. "השכרתי את זה לאישה הזאת, ג'ולי רינקה, שהציגה את עצמה כמעצבת פנים. בסופו של דבר השכירה מרקון את הבית לרינקה ביולי 2019 וחוזה השכירות הסתיים ב-18 ביוני 2020 בשיאה של מגיפת נגיף הקורונה. בעלת הבית לא יכול היה לטוס מישראל מכיוון שלא היו מטוסים ואיש לא טס, ולכן החליטה לחדש את חוזה השכירות של רינקה לשנה שלמה נוספת מ-1 ביולי 2020 עד 18 ביוני 2021.

עורך דינה של מרקון, אנתוני קאמינגס, הגיש בסוף יוני תביעה לבית המשפט, וביקש את סילוקו של רינקה וכן פיצויים. "היא נסעה כל הדרך מישראל כדי לבלות את הקיץ בביתה ויש לה דייר שלא מתפנה", הסביר קאמינגס לבית המשפט.

מרקון אמרה כי רינקה ניצלה את החוק שמגן על פינוי מבעלי דירות בניו יורק שמכריחים אנשים לעזוב את בתיהם במהלך המשבר העולמי. אך החוק לא אמור לחול על חוזי שכירות לזמן קצר, אמרה מרקון.

הדיירת רינקה לא הסכימה להגיב לאחר פניה אליה של ה'דיילי מייל'.

בית ארה"ב ישראלית זבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד