י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצעדת הדגלים

"נדחף לעבר הגדר": תלונה הוגשה כנגד מעצר הצעיר החרדי

לאחר כשלושה שבועות מאז מצעד הדגלים בירושלים, הוגשה תלונה למח"ש בגין מעצר אלים של צעיר חרדי בצעדה על ידי שוטרים - שכתוצאה מכך הצעיר נפצע ונזקק לטיפול רפואי | העו"ד שמייצג את הפצוע: "הדברים מצדיקים ברור; פועלים לעשות זאת"

"נדחף לעבר הגדר": תלונה הוגשה כנגד מעצר הצעיר החרדי
העצורים הלילה צילום: מתוך הסרטון

לאחר שנפצע בריקוד דגלים לפני כשלושה שבועות בעקבות, לטענתו, מעצר אלים, הוגשה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים בשם מ', צעיר חרדי, על האירוע.

התלונה, שהוגשה בשמו של מ' בארגון חוננו, הוגשה למח"ש בגין מעצרו אלים בריקוד הדגלים בירושלים, במהלכו נפצע העצור ונזקק לטיפול רפואי, וכן בגין כתיבת דו"ח פעולה שקרי בו תואר כי לכאורה תקף העצור את השוטר.

עו"ד מנשה יאדו כתב בתלונה כי בזמן ריקוד הדגלים צעד מ' יחד עם חבורת צעירים יהודים במעלה רחוב יפו. קבוצה של שוטרי מג"ב דחקו בצעירים להתקדם, ואילו הן רצו להישאר בשטח על מנת להפגין נוכחות יהודית.

"בשלב מסוים החל שוטר או מג"בניק לדחוף את מרשי", כתב עו"ד יאדו בתלונה. "מרשי נדחף לעבר גדר, נעמד עם הגב לגדר ותפס בה בשתי ידיו כדי לא ליפול וכדי שהשוטר לא ידחוף אותו עוד".

הוא המשיך: "אז תפס השוטר את ראשו של מרשי, וקיפל את פלג גופו העליון של מרשי כ90 מעלות מטה, ודפק בעוצמה את הראש של מרשי אל הקסדה שהיתה רכוסה לשכפ"ץ השוטר".

כתוצאה מכך נפצע מ' בפניו ונזקק לטיפול רפואי.

עוד נכתב בתלונה כי בדו"ח הפעולה רשם השוטר דבר שקר, לפיו מ' כביכול דחף את השוטר. "טענה זו היא טענה שקרית, ויש לנו סרטון שמתעד את רגעי התקיפה אשר לפיו לא דחף מרשי את השוטר, לא הפעיל כוח ולא יצר מגע כלשהו עם השוטר", כך בתלונה.

בנוסף לדו"ח השקרי, השוטר טען כי לא נמצא בחומר החקירה תיעוד של מצלמת גוף השוטר. מדובר בעבירה על נהלי הסיור, ולפי עו"ד מנשה יאדו העדר התיעוד מצד השוטר מקים חזקה נגד גרסתו בדו"ח הפעולה.

הצעיר שנפצע

בתלונה ציין עו"ד יאדו את החלטת השופט ליבוביץ על תנאי שחרור העצור, בה כתב כי בעוד הסרטון שהציג העצור תומך בגרסתו, כי לא תקף כלל את השוטר, ואכן רואים בסרטון את השוטר מטיח מטה בעוצמה את פלג גופו העליון וראשו של העצור, אין בסרטון של המשטרה תמיכה לטענותיה נגד העצור.

לפי עו"ד יאדו קביעה זו של השופט מחזקת את הנטען בתלונה, "לא רק שהשוטר תקף שלא לצורך את מ', אלא אף כדי להצדיק את המעשה רשם דו"ח פעולה לפיו מ' כביכול דחף אותו, ובכך גם הכניס את המתלונן ליומיים במעצר".

עו"ד מנשה יאדו, המייצג את מ' מטעם ארגון חוננו, מסר "שמענו את סיפור של הבחור, ראינו את הראיות שהציג לנו ואנו חושבים שיש מקום להילחם לבירור העובדות, ולראות אם באמת כמו שהוא טוען נגרם לו עוול. עוול במסגרתו גם הותקף, וגם ישב שלא כדין יומיים במעצר בגין טוענת שווא של שוטר כאילו התקיף שוטר. הדברים לכאורה מצדיקים בירור, ואנו פועלים לעשות זאת".

נזכיר כי התקיפה אירעה לפני כשלושה שבועות, במהלך ריקוד הדגלים בירושלים. מ', צעיר חרדי, נעצר באלימות רבה כשהיה בגבו לגדר, נפצע בפניו כתוצאה מהמעצר ונזקק לטיפול רפואי והדבקה.

למרות שהמעצר תועד והוסרט, הוארך מעצרו של מ', והוא שוחרר בתנאים רק לאחר יומיים. כאמור, כעת הגיש תלונה למח"ש נגד השוטר שביצע את המעצר האלים.

ממשטרת ישראל נמסר כי מאחר והוגשה תלונה למח"ש הרי שזו תיבדק על ידם וההתייחסות תינתן לגורם המברר לכשנתבקש.

משטרת ישראל חננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד