י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משבר הוועדות

פרסום ראשון: ועדה חדשה לענייני דת בראשות 'ישראל ביתנו'

בניסיון של ראשי מחנה השינוי להרגיע את כלל מרכיבי הקואליציה, יוקמו באופן חסר תקדים 15 ועדות, חלקן למטרות ג'ובים | במסגרת הפיצולים תוקם וועדה חדשה שתעסוק בנושאי דת

פרסום ראשון: ועדה חדשה לענייני דת בראשות 'ישראל ביתנו'
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בקואליציה שהוקמה לפני חודש עדיין לא מצליחים להגיע להבנות על הקמת הוועדות שתחל את עבודת הכנסת לאחר חודשים ארוכים של בחירות, אך התעקשות של האופוזיציה שלא להגיע להסכמות מקשה על הקמתם.

במסגרת גיבוש הסיכומים, מבקשים לפצל ועדות כדי לספק את כל מרכיבי הקואליציה שנותרו ללא תפקידי שרים או סגני שרים, על פי הדיווח יוקמו באופן תקדימי 15 ועדות בהם כמה חדשות שיפוצלו רק למטרת ג'ובים.

במסגרת החלוקה, יוקמו בסך הכל 15 ועדות, 12 לאופוזיציה עם שלושה ועדות חדשות ועוד 3 שיעבור לאופוזיציה בהם הוועדה לביקורת המדינה, ועדת המדע הוועדה לזכויות מעמד האישה.

כך נודע ל'בחדרי חרדים' כי במסגרת הפיצולים תוקם וועדה חדשה שתעסוק בנושאי דת, הוועדה ל"שירותי דת יהודיים ופרויקטים לאומיים", שתפוצל מוועדת הפנים.

באופן מתריס בראשות הוועדה תעמוד נציגת ׳ישראל ביתנו׳ חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שתעסוק רק בנושאי דת יהודיים ולא בנושאי דת של דתות אחרות כמו המוסלמים כדי לא לפגוע בשותפה הבכירה סיעת רע"מ.

חבר הכנסת מקלב בתגובה לכוונת הקואליציה להקים ועדה בכנסת שתעסוק בנושאי הדת: "זו ועדה אשר אשר תהפוך את משכן הכנסת לזירת התגוששות. הממשלה אינה יציבה והם מנסים לייצב את עצמם תוך הסטת תשומת הלב הציבורית מכישלון הממשלה במאבק בנגיף הקורונה".

עוד נמסר ממקלב כי "במקום לעסוק בהבאת מיליוני חיסונים לארץ עצירת מחדל נתב"ג ובלימת הגל הרביעי של הקורונה הם עסוקים ביצירת עוד ועדות ועוד ג'ובים למקורבים תוך ניסיון לעורר קיטוב בעם. רואים שוב כי לא ניתן היה לסמוך על בנט באומרו כי 'ידאג לציבור החרדי', - עם כאלו 'חברים' מי צריך אויבים?!".

ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד