כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נאום 'אהבת חינם'

הצביעות של בנט: מסרב לתקוף את הפגיעה של ליברמן בחרדים

בסוף השבוע החולף הטיל שר האוצר ליברמן מכה קשה על ראשם של אלפי אברכים, שעה שביטל את הסבסוד למעונות היום. בתחילה עוד לא היה ברור אם ליברמן עשה זאת בהסכמתו של בנט, אך כעת נראה שראש הממשלה כלל לא טורח להתייחס או לתקוף את הגזרה החדשה 

הצביעות של בנט: מסרב לתקוף את הפגיעה של ליברמן בחרדים
אביגדור ליברמן ונפתלי בנט צילום: Hadas Parush/Flash90

בסוף השבוע האחרון הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול סבסוד מעונות היום לאברכי הכולל, דבר שפוגע קשות באלפי אברכים חרדים, נפתלי בנט שהתחייב שלא לפגוע בחרדים, עדיין שומר על שתיקה אך לא מתבלבל לדבר על 'אהבת חינם'.

בנט לא גינה את פגיעתו של ליברמן עד כה, ובפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) הוא אמר "נכנסנו לחודש אב, בו נחרבו שני הבתים הלאומיים הקודמים שלנו - בגלל שנאת חינם. בגלל שהוויכוחים הפכו להיות אישיים, רעילים ולא לשם שמיים. בגלל שחוסר הסכמה בין קבוצות שונות הפך להיות איבה בין כתות שונות".

ראש הממשלה בנט הוסיף: "בפעמיים הקודמות הממלכה היהודית לא צלחה את העשור השמיני. הפעם אנחנו נחושים לשמור על הבית הלאומי שלנו, על מדינת ישראל. לא רק לצלוח את העשור הנוכחי שהוא השמיני – אלא להיות פה לנצח". בנט אף ציין כי "בשנאת חינם נחרבה ירושלים, באהבת חינם היא נבנית בעצם ימים אלה".

נזכיר, בסוף השבוע פורסמו דיווחים סותרים האם ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן ברפורמה החדשה של שר האוצר ליברמן, כאשר יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר טען הבוקר בראיון כי הרפורמה עוד סוכמה במהלך גיבוש ההסכמים הקואליציוניים.

נציין כי בימינה הבהירו ערב הקמת הממשלה כי לאיילת שקד ולמתן כהנא יש זכות וטו בנושאי דת או בנושאים שיפגעו בציבור החרדי, אך בפועל הם לא מממשים את הוטו מול הפגיעה הקשה שיוזם כעת שר האוצר ליברמן.

ח"כ יעקב אשר התייחס היום לגזרה של הממשלה החדשה נגד החרדים: "ארבע יממות חלפו מאז פרסם ליברמן על כוונתו לפגוע בנשים חרדיות עובדות ובילדיהן ועדיין לא נשמע הגה מהממשלה למעט יו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ. שתיקת הכבשים הזו מוכיחה את החידלון והרפיסות של הממשלה הזו ששבויה בבריונות הכוחנית של ליברמן. בנט, שקד וסער, השתיקה לא תפתור אתכם מאחריות!".

יעקב אשר אביגדור ליברמן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד