י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא הוקדשה מחשבה לאיום"

בכיר איראני: המוסד הישראלי אחראי למתקפות

יו"ר ועדת החוץ והביטחון לשעבר בפרלמנט האיראני מאשים היום בפומבי את המוסד הישראלי במתקפות האחרונות במדינתו: "עד כה לא הוקדשה לאיום זה מחשבה מספקת"

בכיר איראני: המוסד הישראלי אחראי למתקפות
שריפה באיראן צילום: צילום מסך

על רקע הדיווחים על פיצוצים ומתקפות סייבר ברחבי איראן, והחשד בעולם כי ישראל היא זו שעומדת מאחוריהם במסגרת מאבקה העיקש שלא לאפשר לתוכנית הגרעין האיראנית להגיע לשלב מתקדם, בכיר איראני מאשים היום (ראשון) בפומבי את המוסד הישראלי

הבכיר הוא יו"ר ועדת החוץ והביטחון לשעבר בפרלמנט האיראני, חשמתאללה פלאחת-פישה, שהיום מאשים את המוסד באופן פומבי שמתקפות האחרונות במדינה: "כל הפעולות נגד איראן מבוצעות על ידי המוסד". לדבריו, "עד כה לא הוקדשה לאיום זה מחשבה מספקת".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", איראן מאשימה באופן רשמי את ישראל בפיגוע חבלה ביוני האחרון, שלפי הדיווחים באיראן כיוון למתקן גרעיני "אזרחי" ליד טהראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA.

על פי הדיווח אז, דובר הקבינט עלי רביעי אמר כי "התקיפה ביקשה לסכל את השיחות המתמשכות בווינה בנוגע להחייאת הסכם הגרעין של טהראן עם מעצמות העולם". סוכנות הידיעות IRNA ציטטה את רביע שאמר כי פעולות מסוג זה רק מחזקות את איראן.

"המשטר הציוני ביצע פעולות אלה כדי לאותת שהוא יכול לעצור את איראן ולהגיד שאין צורך לדבר עם איראן", אמר רביע. "אבל בכל פעם שקרה חבלה, כוחנו גדל" הוסיף. סוכנות הידיעות AP פרסמה, כי איראן מסרה פרטים מעטים על המתקפה על מרכז גרעיני גדול הממוקם בקראג', עיר הנמצאת כ-40 ק"מ צפונית-מערבית לבירת איראן. ב-23 ביוני הודיעה הטלוויזיה הממלכתית כי מדובר בניסיון התקפה נגד בניין השייך לארגון האנרגיה האטומית באיראן, לטענת איראן לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק.

בסוף השבוע האחרון הרכבות באיראן עוכבו או בוטלו כאשר משרדי הכרטיסים של הרכבות, ואתר הרכבת הלאומית ושירותי המטען הותקפו גם הם במתקפת סייבר וסבלו מכאוס חסר תקדים בתחנות הרכבת ברחבי איראן. עוד דווח, כי גם הלוחות האלקטרוניים בתחנות הרכבת, שמודיעים על לו"ז הרכבות, הודיעו לנוסעים להתקשר למספר שלמעשה שייך למשרדו של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי. "עיכובים ארוכים בגלל מתקפות סייבר", נכתב בהודעה אחרת על לוחות התחנות. דובר חברת הרכבות הממלכתית אמר כי טכנאים בדקו את השיבושים והכחיש כי היו עיכובים גדולים.

בנוסף פיצוץ עז נשמע בצפון טהראן ביום שבת האחרון, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מדובר ברימון הלם שהתפוצץ בפארק ואיש לא נפגע.

איראן סייבר גרעין איראני המוסד הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד