י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפעם הוא שותק

גזירת המעונות • צפו: כשגדעון סער תקף "פגיעה בתלמידים ובשוויון"

אך לפני תשע שנים עמד שר החינוך גדעון סער ותקף בחריפות את ניסיונות ביטול הצהרונים לבני אברכים ואמר כי מדובר במהלך פוגעני, אולם כיום הוא שותק נוכח הגזירה שהטיל שר האוצר ליברמן | ח"כ מקלב תוקף: "מה יענה שר המשפטים גדעון סער לשר החינוך גדעון סער?" • צפו

גזירת המעונות • צפו: כשגדעון סער תקף "פגיעה בתלמידים ובשוויון"
גדעון סער צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בסוף השבוע שעבר הטיל שר האוצר אביגדור ליברמן גזירה ראשונה על החרדים במדינת ישראל - ביטול הסבסוד לצהרונים, רפורמה שתפגע בעיקר באברכי הכוללים שרק נשותיהם עובדות. 'בחדרי חרדים' מצא בארכיון נאום שנשא בעבר אחד מבכירי הממשלה היום, שאז הביע את דעתו נגד היוזמה.

מדובר בסגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, שהיום שותק לנוכח הגזירה, אך אז התייחס לנושא הספציפי של הסבסוד בצהרונים לאברכים וביקר חריפות את הפגיעה בילדי הצהרונים רק בשל החלטת הוריהם להתפצל, האב ללמוד תורה וההם לפרנס את כלכלת הבית.

בנאום שנשא בשנת 2012 במליאת הכנסת, אז כשר החינוך בממשלת נתניהו השנייה, אמר גדעון סער: "אני קיימתי על זה דיונים אצלי במשרד, וקיימתי על זה דיונים גם עם גורמים באוצר. אני גם מתנגד – לא התנגדתי לזה ברגע הראשון, אבל אחרי שלמדתי את הדברים אני הבעתי עמדה ברורה, ואני מתכוון גם להביא את זה בחזרה לשולחן הממשלה – למבחן תעסוקה כתנאי להשתלבות במסגרת הזאת".

"אני רוצה להסביר", הוסיף אז שר החינוך סער, "אני חושב שזה לא הוגן ולא נכון שבמסגרת חינוכית, כיתת לימודים, בסוף יום הלימודים, חלק מהילדים יישארו וחלק ילכו הביתה. ומי ילך הביתה? מי שאבא שלו או אמא שלו לא עובדים. ואם אין תעסוקה, נניח, בכפר ערבי, כי אנחנו הולכים ליישם קודם כול אשכולות סוציו-אקונומיים 1–3, אז הילד ייענש פעם שנייה בזה שהוא לא יהיה שותף לאותה מסגרת אחר-הצהריים".

עוד אמר סער, "אני חושב שזה לא נכון. זה לא מתאים. אם זה לא חינוך, אם זה לא ב"בית-ספרי", אז כל אחד יפעל. ואני יודע שיש מבחן תעסוקה בצהרונים של התמ"ת, אבל אם זה משהו שיש לו זיקה למערכת שאני עומד בראשה, אני חושב שלא נכון לחלק כיתות לימוד על הבסיס הזה, וזו פגיעה בתלמידים ופגיעה בשוויון ההזדמנויות".

כאמור, סער שמתח ביקרות בפעם הקודמת, שומר מאז סוף השבוע על שתיקה מוחלטת ומסרב לגנות או לעצור את המהלך של שמוביל אביגדור ליברמן, אותו הגדיר כפגיעה קשה בילדים ובשוויון ההזדמנויות.

חבר הכנסת אורי מקלב מ'יהדות התורה' תקף את השר גדעון סער ואמר בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ כי "סגן ראש הממשלה ושר החינוך לשעבר עומד ומתנגד מעל בימת הכנסת למבחן מיצוי כושר השתכרות שהוא דבר אבסורדי מכל זווית אותה בוחנים, וכעת מה השתנה? שיעמוד בדיבורו ויתנגד לכך גם כעת, מה התשנה מאז?. רק השבוע עמד סער בכנסת וקרא לנו לעמוד אחר העקרונות והעמדות הציבוריות שלנו, מה יענה שר המשפטים גדעון סער לשר החינוך גדעון סער?. אנחנו מצפים ממנו שיביע את עמדתו באופן פומבי בעניין ויודע לציבור שלו מה הוא יעשה בנושא הזה".

אורי מקלב סבסוד צהרונים גדעון סער מעונות יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד