י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסחיטה והכניעה נמשכים

בקואליציה הבינו את הרמז של רע"מ: בתים בדואים לא יהרסו

לאחר שהמפלגה האיסלאמית איימה על הקואליציה בהחרמת הצבעות, אחרי שזעמו על הממשלה ועל שיתוף הפעולה עם 'המשותפת' - הערב הרשות לפיתוח הבדואים ביטלה צווי הריסה לששה בתים בלתי חוקיים בנגב | הרשות תכריז על תהליך הסדרה לאזור | שיקלי תוקף: "המשילות עברה לידיים של התנועה האיסלאמית"

בקואליציה הבינו את הרמז של רע"מ: בתים בדואים לא יהרסו
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

על מנת, ככל הנראה, להרגיע את הזעם של מפלגת רע"מ שיצרה היום משבר קואליציוני, הערב (ראשון) הרשות לפיתוח בדואים הכריזה כי ביטלה שישה צווי הריסה של בתים בדואים בלתי חוקיים בנגב.

הרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואים בנגב, כך על פי הדיווח של העיתונאי מוחמד מג'אדלה, הסכימה לא להרוס שישה בתים, שהיו מיועדים להריסה ואף להכריז על תהליך הסדרה באזורם.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממשיך להלום בחברי סיעתו 'ימינה', על רקע הכניעה וכותב בחשבון הטוויטר שלו: "האולטימטום יצא אחר הצהריים - ההתקפלות הגיעה תוך שעתיים. אחרי ועדת הפנים - גם מנהלת הבדואים עוברת לידי רע"מ. חרטנו על דגלנו את השבת המשילות בנגב. לא דימיינו שהמצב יהפוך יותר גרוע, והמשילות תועבר לידיים של התנועה האיסלאמית".

ההודעה של רשות הבדואים מגיעה לאחר שרע"מ איימה היום על הקואליציה שלא תצביע עמה. במפלגתו של מנסור עבאס זעמו על כך שהם מקדמים את הממשלה ואילו הממשלה לא מקדמת אותם.

סיבה נוספת שגרמה להם להביע את זעמם, הם ככל הנראה הדיווחים כי חלקים בקואליציה מקיימים מגעים עם 'הרשימה המשותפת', על כך שהאחרונה תהיה רשת ביטחון לקואליציה בהצבעות צמודות.

כדי לבטא את זעמם, ח"כ ווליד טאהא מ'רע"מ' עדכן היום בטוויטר: "‏הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע״מ לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה!".

הדרישה של רע"מ הייתה להעביר את הרשות הבדואים, זו שהחליטה הערב לא להרוס 6 בתים בנגב, ממשרד ראש הממשלה למשרד הרווחה. הממשלה נכנעה, ואישרה את ההעברה, דבר שסוכם שיקרה בעוד שבועיים.

‏מנכ"ל רשות הסדרת התיישבות הבדואים, יאיר מעיין הגיב לדיווח ומסר: "הריסת 6 בתים בכפר אזיידנה בוטלה, מאחר והרשות מקדמת תב"ע בכפר - והמבנים נמצאים בשטח המיועד למבני מגורים".

"פנינו לגורמי האכיפה בדרישה לבטל את הריסתם, מאחר וניתן יהיה להוציא היתרי בנייה בקרוב וההריסה מתייתרת", הוסיף.

עמיחי שיקלי מפלגת רע"מ בדואים מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד