י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקרה נדיר

בת 90 נדבקה בשתי מוטציות והלכה לעולמה

לאחר שנדבקה בשתי גרסאות של נגיף הקורונה מבריטניה ומדרום אפריקה, נפטרה בבלגיה קשישה בת 90.  "למרבה הצער אנחנו לא יודעים איך היא נדבקה"

בת 90 נדבקה בשתי מוטציות והלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מדענים בבלגיה גילו כי בת 90 שמתה לאחר שחלתה בקורונה, נדבקה גם בגרסה הבריטית, וגם בגרסה הדרום אפריקאית.

האישה, שגרה לבדה וקיבלה טיפול סיעודי בבית, לא קיבלה את החיסון והיא אושפזה בבית החולים OLV בעיר אלסט בבלגיה כ-30 קילומטרים מהבירה בריסל, לאחר שנפלה כמה פעמים בחודש מרץ. היא נבדקה ונמצאה חיובית לקורונה באותו יום. כלי תקשורת מקומיים דיווחו, כי רמות החמצן שלה היו טובות בתחילה, אך מצבה הידרדר במהירות והיא נפטרה כעבור חמישה ימים.

כשצוותים רפואיים בדקו את נוכחותם של כל גרסאות הקורונה, הם גילו שהיא נושאת את זן ה'אלפא', שמקורו בבריטניה, וגם את גרסת ה'בטא' שהתגלה לראשונה בדרום אפריקה. כך דיווח ה'דיילי מייל' הבריטי. החוקרים סבורים שזה המקרה הראשון מסוגו שמתועד, והם מזהירים כי עלולים להופיע זיהומים כפולים נדירים.

כמו בישראל גם בלגיה חווה התפרצות מחודשת, עם כ-1,000 נדבקים חדשים המדווחים בממוצע מדי יום, למרות ששיעור התמותה הולך ופוחת, הנתונים האחרונים מראים רק שני מקרי מוות שדווחו בימים האחרונים.

כ-51.5 אחוזים מהאוכלוסייה חוסנה עד כה, מהלך שעצר את התפשטות הקורונה. הביולוגית אן ונקרברגן מבית החולים OLV שהובילה את המחקר אמרה: "שתי הגרסאות הללו הסתובבו אז בבלגיה, ולכן סביר להניח שהגברת נדבקה בווירוסים שונים משני אנשים שונים" אמרה, "למרבה הצער אנחנו לא יודעים איך היא נדבקה".

בלגיה קורונה הווריאנט ההודי המוטציה הבריטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד