י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נהיה עדים להחלטות משמעותיות"

אחרי יום ארוך של מו"מ: ברע"מ הודיעו שהמשבר נפתר

לאחר שאיימו כי יפסיקו להצביע עם הקואליציה, במפלגה האיסלאמית הודיעו סמוך לחצות ליל שהמשבר הסתיים: "הגענו להסכמות בנוגע ליישום מיידי של החלטות" | בנוסף יו"ר הסיעה רומז לעתיד: "נהיה עדים להחלטות משמעותיות הקשורות לחברה הערבית"

אחרי יום ארוך של מו"מ: ברע"מ הודיעו שהמשבר נפתר
מנסור עבאס עם יאיר לפיד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי יממה של עליות ומורדות ביחסים עם ראשי הקואליציה, במפלגה האיסלאמית הודיעו סמוך לחצות ליל כי המשבר הסתיים לעת עתה.

בהודעה שפרסם יו"ר סיעת רע"מ, חבר הכנסת וליד טאהא, האחרון הביע את שמחתו על הצעדים שהקואליציה עשתה לקראתם, ורמז כי בימים הקרובים יתגלו החלטות משמעותיות לחברה הערבית, שכן הם רוצים לרצות את בוחריהם.

"בתום יום גדוש מגעים, וכשותפים לקואליציה", סיכם יו"ר הסיעה ווליד טאהא לקראת חצות והמשיך, "הגענו להסכמות בנוגע ליישום מיידי של שורה של החלטות מההסכם הקואליציוני של רע"מ".

"בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית", הוסיף.

אתמול, רע"מ איימה היום על הקואליציה שלא תצביע עמה. במפלגתו של מנסור עבאס זעמו על כך שהם מקדמים את מה שחשוב לממשלה, בעוד הממשלה לא מקדמת את מה שחשוב להם וסוכם עמם בהסכמים הקואליציוניים.

סיבה נוספת שגרמה להם להביע את זעמם, הם ככל הנראה הדיווחים כי חלקים בקואליציה מקיימים מגעים עם 'הרשימה המשותפת', על כך שהאחרונה תהיה רשת ביטחון לקואליציה בהצבעות צמודות.

בעקבות המשבר שנוצר, הממשלה מיהרה להקדים את אישור העברת הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ממשרד ראש הממשלה, למשרד הרווחה, שהייתה אמורה להתבצע בעוד שבועיים.

לאחר מכן, הרשות לפיתוח בדואים הכריזה כי ביטלה שישה צווי הריסה של בתים בדואים בלתי חוקיים בנגב.

הרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואים בנגב, כך על פי הדיווח של העיתונאי מוחמד מג'אדלה, הסכימה לא להרוס שישה בתים, שהיו מיועדים להריסה ואף להכריז על תהליך הסדרה באזורם.

מנכ"ל רשות הסדרת התיישבות הבדואים, יאיר מעיין הגיב לדיווח ומסר: "הריסת 6 בתים בכפר אזיידנה בוטלה, מאחר והרשות מקדמת תב"ע בכפר - והמבנים נמצאים בשטח המיועד למבני מגורים".

"פנינו לגורמי האכיפה בדרישה לבטל את הריסתם, מאחר וניתן יהיה להוציא היתרי בנייה בקרוב וההריסה מתייתרת", הוסיף.

מפלגת רע"מ ממשלת בנט לפיד מנסור עבאס ווליד טאהא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד