י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא רוצים עוד מהסוג הזה

תביעה נגד בעלי הבניין בן ה-32 קומות: ביטלו את מעלית השבת

מתוך ניסיון להדיר יהודים שומרי שבת מהמגדל שלהם, בעלי בניין בן 32 קומות בניו ג'רזי ביטלו לאחרונה את מעלית השבת ואף הגדילו לעשות בהוראה לעובדי הבניין שלא ללחוץ על הכפתור עבור הדיירים. כעת מוגשת תביעה נגדם שתידון בבית משפט

תביעה נגד בעלי הבניין בן ה-32 קומות: ביטלו את מעלית השבת
מעלית. אילוסטרציה צילום: unsplash

תושבים יהודים בבניין רב קומות בפורט לי שבניו ג'רזי, תובעים את הדירקטוריון בגין ביטול מעלית שבת ואיסור על עובדי הבניין ללחוץ על כפתורי המעלית בשבת בשביל היהודים שומרי השבת.

צוות התחזוקה של הבניין לחץ תמיד על כפתורי המעלית לתושבים שומרי שבת, ובעלי המניות הצביעו לפני מספר שנים, בעד התקנת מעלית שבת שתעצור בכל קומה באופן אוטומטי. אך שירות מעליות השבת הופסק ביולי 2020 וצוות התחזוקה של הבניין הונחה שלא ללחוץ על כפתורי המעלית לתושבים שומרי שבת. בשל ההנחיה, בני זוג מבוגרים שומרי שבת נותרו תקועים בביתם במהלך כל השבת.

בני הזוג פול והליין קורלנסקי עברו לפורט לי - ניו ג'רזי, בשנת 2019, ונהנו מידי שבת מהמעלית האוטומטית, אך לאחרונה זו בוטלה. כעת הזוג קורלנסקי יחד עם קבוצה של שומרי שבת, הגישו תלונה לבית המשפט הפדרלי בבקשה להורות לדירקטוריון הבניין להחזיר את שירות מעליות השבת. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

לפני התקנת מעלית השבת, צוות התחזוקה של הבניין היה לוחץ באדיבות על כפתורי המעלית לתושבים יהודים. כשהוועד החליט להחליף את המעליות, הקים מרטי אפשטיין, ועדה עם שומרי שבת אחרים בבניין שתפעל לשימוש מעלית שבת.

במאי 2019, הוועדה הביאה את העניין להצבעה בקרב בעלי המניות בבניין, שאישרו את מעלית השבת. השירות החל בספטמבר אותה שנה, והוא פעל במשך תשע שעות בכל שבת סביב השעות שבהם התושבים היו הולכים לבית הכנסת ושבים ממנו. אולם בפגישה שנערכה בינואר 2020, חברי הדירקטוריון אמרו כי מעלית השבת גורמת לבלאי יתר של דלתות המעליות ובאותו החודש קוצר השירות מתשע שעות לחמש במהלך השבת. על פי כתב התביעה, ב-24 ביולי 2020 קיבלו התושבים מכתב בו הודיעו כי שירות מעליות השבת יופסק.

בתביעה שהגישו הדיירים שומרי השבת, הם האשימו את חברי הדירקטוריון בהערות גנאי ליהודים. ג'ואן וגלן כץ טענו בתביעה כי הם שמעו את אחת מחברי הדירקטוריון, שאמרה כי היא לא רוצה ש"יותר מדי מאותם סוגים של יהודים יעברו לבניין", כשהיא מתייחסת ליהודים אורתודוכסים. הנתבעים אמורים להגיב לתביעה עד 19 ביולי.

לעת עתה, הדיירים שומרי השבת נשארים בבית במשך השבת, במגדל בן ה- 32 קומות אין להם יותר מדי אפשרויות, חוץ משכירת 'גוי של שבת', שילחץ עבורם על כפתורי המעלית בשעות שאיתו הם קובעים מראש.

מעלית שבת תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד