ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פיטורין פוליטיים?

יהודי שמונה על ידי טראמפ והודח על ידי ביידן, טוען כי פוטר בניגוד לחוק

 מנכ"ל לביטוח לאומי של ארה"ב, אנדרו שאול, טוען כי ביידן מתנכל לו ודואג לפיטוריו על רקע פוליטי | שאול מונה ע"י הנשיא לשעבר, טראמפ, וידוע כתורם נכבד למטרות יהודיות

יהודי שמונה על ידי טראמפ והודח על ידי ביידן, טוען כי פוטר בניגוד לחוק
ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

אנדרו שאול, מנכ"ל לביטוח לאומי של ארה"ב, יהודי שמונה על ידי טראמפ טוען כי הוא הודח שלא כחוק ומתעקש להישאר בתפקידו.

אנדרו שאול, איש עסקים שתרם רבות למטרות יהודיות, אמר את הדברים בראיון ל"וושינגטון פוסט" ביום שישי האחרון.

ביידן טוען כי שאול שמונה על ידי טראמפ מסכל שינויים שביידן רצה לעשות בסוכנות לביטוח הלאומי.

ביידן לא מתכוון להיכנע, לאחר שסנאטורים דמוקרטים, ואיגודי נכים וקשישים, כולם יחד בירכו על סילוקו של שאול. מהבית הלבן נמסר כי "מאז כניסתו לתפקיד, שאול ניהל את את קצבאות הנכות של הביטוח הלאומי באופן לא נכון, ונקט בפעולות המנוגדות למשימות ולסדר יום המדיני של הנשיא", נכתב בהודעת הבית הלבן.

שאול פוטר לאחר שסירב לבקשה להתפטר, כך אמרו גורמים בבית הלבן. ה'וושינגטון פוסט' דיווח, כי הוא התעמת עם איגודי עובדים המייצגים 60,000 עובדים ועם איגודים נוספים. לא ברור אילו אפשרויות יש לשאול שטוען כי הוא לא מתכוון לעזוב את התפקיד כיוון שהממשלה מסוגלת לנתק את הגישה לרשתות המחשבים של הביטוח הלאומי.

לטענת האיגודים, שאול עשה שינויים קיצוניים כדי להקשות על העובדים המבוגרים והנכים להיות זכאים לקצבאות נכות, וחסם את הגישה המקוונת לסיוע לאלו שלא דוברים אנגלית. הוא גם ניסה להגדיל את תדירות הביקורות הרפואיות כל חצי שנה עבור נכים המקבלים תגמולים, הצעה שביידן חסם. לטענת שאול, הוא עשה זאת כי גילה הרבה הונאות מצד אזרחים.

שאול טען כי הוא הפך את העבודה ליעילה יותר, "אני באמת אומר שאני עשיתי שם עבודה מצוינת", הוא אמר. כהונתו אמורה היתה להימשך עד שנת 2025. הסנאטור מיטש מקונל, המנהיג הרפובליקני בסנאט, אמר כי הפיטורין היו פוליטיים. שאול, הוא תורם גדול ומרכזי למפלגה הרפובליקנית, והיה בן כיתתו של דונלד טראמפ בבית הספר וורטון באוניברסיטת פנסילבניה.

הבית הלבן סירב להגיב על האיום של שאול שלא יוותר על תפקידו. אך מומחי כוח אדם פדרלי אמרו כי הממשל כאמור יכול לחסום אותו מגישה לרשתות המחשבים של הסוכנות.

פיטוריו של שאול, הביאו את הרפובליקנים בקונגרס להאשים ביום שישי את הממשל בפוליטיזציה של מינהל הביטוח הלאומי וציינו כי שאול אושר על ידי הסנאט בשנת 2019 בתמיכה גדולה.

פיטורי עובדים ג'ו ביידן דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד