ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
'מחנק פיננסי'

סוריה הודיעה על עלייה במחירי הלחם והסולר

בסוריה מחירי הלחם הוכפלו ומחירי הסולר כמעט שולשו במדינה שסועת המלחמה, לאחר שהממשלה מנסה להתמודד עם מצב כלכלי קשה

סוריה הודיעה על עלייה במחירי הלחם והסולר
לחם צילום: pixabay

ממשלת סוריה הודיעה על עלייה תלולה במחירי הלחם והדלק בכדי להתמודד עם 'מחנק פיננסי', מהלך שמביא יותר עוני ומחסור לאזרחים במדינה עם יותר מעשור של מלחמה הרסנית.

מחירי הלחם הוכפלו ומחירי הסולר כמעט שולשו ביום ראשון, כך על פי סוכנות הידיעות הרשמית SANA, המחירים החדשים נכנסו לתוקף על רקע משבר כלכלי ארוך. "כל זה היה צפוי ועכשיו אנו חוששים מעלייה נוספת במחירי מזון ותרופות", כך אמר תושב דמשק, וואל חמוד בן 41, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP בזמן שהוא ממתין יותר מ-30 דקות למונית שתוביל אותו לעבודה.

העלאות המחירים התרחשו במקביל להוראה שהוציא הנשיא אסד ביום ראשון, המגדילה את משכורות המגזר הציבורי ב-50% וקובעת את שכר המינימום על 71,515 לירות סוריות לחודש (28 דולר אמריקאי), לעומת 47,000 לירות (18 דולר) עד כה. במקביל בצו נוסף, העלה אסד את הפנסיות של המגזר הציבורי והצבאי ב-40%, כך על פי סוכנות הידיעות הסורית SANA.

בנוסף, במחירון שפרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית, פורסם כי ליטר סולר אחד יעלה כעת 500 לירות סוריות, לעומת 180 לירות שעלה עד היום. מחיר הלחם המסובסד הוכפל ל-200 לירות סוריות. הקרן הסורית למאפיות מטעם המדינה, מסרה כי עליית מחיר הסולר גרמה לעליית מחיר הלחם.

היומון הפרו-ממשלתי אל-ווטן פרסם ביום ראשון כי עליית מחיר הדלק תוביל לעליית מחיר התחבורה במחוזות ביותר מ-26 אחוזים. בענפי החקלאות והתעשייה יראו גם עליה במחיר.

סוריה יוקר המחיה מחיר הלחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד