י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מתחמם: 'איחוד הצלה' נערך לפעול כמתחרה למד"א • חשיפה

לאחר חודשים של מאבק, שהגיע לשיא בהילולת רחל אמנו, נערך 'איחוד הצלה' להקמת גוף מתחרה למד"א • 'איחוד': "פועלים עם הדרגים הגבוהים ביותר במשרד הבריאות"

מתנדבי 'איחוד הצלה' בקבר רחל. צילום: מנחם הלוי
מתנדבי 'איחוד הצלה' בקבר רחל. צילום: מנחם הלוי

מאבק מד"א מול ארגון 'איחוד הצלה' מחריף.

המאבק שהחל לפני חודשים, ומתנהל סביב סמכויות שליטה על מוקדי פעילות, ובעיקר סביב הרבה כסף, הגיע לשיאו בעקבות התקרית ב'קבר רחל' - שם קיבלו השנה 'איחוד הצלה' בלעדיות על מתחם הקבר, ללא כל התערבות של ארגונים או גופים אחרים בשטח. זאת, על פי ההחלטה של מנהלת ה'מקומות הקדושים', שקבעו כי מסירותם של מתנדבי 'איחוד הצלה' - עדיפה.

בעקבות הדברים שיגר אתמול מד"א לכל מתנדביו הודעה ברורה, כי מתנדב שישתמש במהלך ההתנדבות בכלי קשר או באפוד או בכל דבר המזוהה עם ארגונים אחרים - יושהה מיידית מהארגון. בתוך דקות ספורות עשתה ההודעה כנפיים והגיעה לידי העיתונאים שראו בהודעה 'אייטם גדול'.

אך התערבותם של סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו, הובילה לכך שההודעה תישאר בגדר איום ותו לא. מד"א לא השהה אף מתנדב מתפקידו, למרות שימוש במשדרים או באפודים של 'איחוד הצלה'.

במשרד הבריאות וב'איחוד הצלה' רואים צורך לקדם את התשתית העצמאית של הארגון, למקרה שביום מן הימים הקרובים יחליטו במד"א ליצור קרע סופי עם 'איחוד הצלה'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי התשתית ערוכה ומוכנה, וב'איחוד הצלה' ערוכים למקרה כזה. בימים אלו, בעזרת משרד התקשורת ומשרד הבריאות, מתבצעת השלמה למהלך שכזה.

מדובר במספר מקוצר, כדוגמת המספר אליו מחייגים בעת פנייה למד"א (102), אליו יוכלו לחייג במידת הצורך. גורמים בכירים ב'איחוד הצלה' מבהירים, כי באם הקשר בינם לבין מד"א ינותק, הם יעלו את המספר לאוויר, ואחרי מסע תקשורתי הם יעלו איתו לאוויר.

בתוך כל זאת, עושה מנכ"ל משרד הבריאות, השוהה בימים אלו בוועידה בחו"ל, מאמצים רבים כדי לאחות את הקרע ולתקן את היחסים העכורים בין שני האירגונים, במיוחד על רקע אירועי הימים האחרונים.

מ'איחוד הצלה' נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הטיפול בעניין מול מד"א נעשה יחד עם הדרגים הגבוהים והמקצועיים ביותר במשרד הבריאות. אנחנו מעדיפים שלא לעלות את זה בתקשורת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד