י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשש מנשק קטלני

עיראק: המיליציות הפרו איראניות תוקפות את הבסיסים האמריקאים

המיליציות הפרו איראניות מטילות טרור בעיראק, ולאחרונה הן מרבות לתקוף בסיסים אמריקאים בעיראק ובסוריה | בחלק מהמקרים השיבו האמריקאים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי

עיראק: המיליציות הפרו איראניות תוקפות את הבסיסים האמריקאים
צבא ארה"ב, אילוסטרציה צילום: pixabay

מאז התקיפה האווירית האמריקאית על בסיסי המיליציות הפרו איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה, משיבים חברי המיליציות במטחים רבים של רקטות ורחפנים מתאבדים, לעבר כל הבסיסים שבהם יש נוכחות אמריקאית בעיראק ובסוריה. בין היתר הותקף הבסיס האמריקאי הגדול בסוריה השוכן בשדה נפט סורי ובמקום פרצה שריפת ענק שהשתוללה במשך זמן רב.

כמו כן בסיס עין אל אסד המפורסם, הבסיס האמריקאי באירביל בירת האוטונומיה הכורדית בעיראק, וכן 'האזור הירוק' שבלב בגדד בו שוכנת השגרירות האמריקאית בבגדד לאחר שבאחרונה הפך אזור זה יעד למתקפות רקטות רבות, בכל פעם שהמתיחות בין ארה"ב ואיראן עולה מדרגה. בתקיפה של יום חמישי על אחד הבסיסים האמריקאים בעיראק, נפצעו שני חיילים אמריקאים ובעקבותיה באה ההודעה של הפנטגון.

בחלק מהמקרים השיבו האמריקאים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. כך גם היה לאחר ירי הרקטות על בסיס עין אל אסד. זאת, לאחר שבבסיס נפצעו שלושה בני אדם מהרקטות שנחתו במקום. כתוצאה מהירי האמריקאי, כך נמסר, נפגע מסגד השוכן באזור ממנו נורתה האש על פי ההערכה.

חילופי האש מתנהלים תחת ביקורת של ממשלת עיראק, הטוענת כי ארה"ב מפרה את ריבונותה כשהיא תוקפת יעדים בשטחה. עם זאת, לא ברור אם עיראק אכן מוחה על כך ברצינות וזועמת על הצעד האמריקאי, או שמדובר בהודעות שנועדו בעיקר לאוזניים האיראניות, בשל העובדה שרוב המנהיגים העיראקיים חוששים מאוד מפני איראן ומשתדלים שלא להכעיס אותה יתר על המידה, בשל הכח העצום שהיא מחזיקה בידה, ושמרכזו במיליציות החמושות ולמודות הנסיון הקרבי, שיש הטוענים כי כוחן גדול וחזק יותר משל הצבא העיראקי.

בתוך כך, משרד ההגנה האמריקאי מודאג מאוד מהפעילות של המיליציות הפרו איראניות המטילות טרור בעיראק, משום שבאחרונה הן מרבות לתקוף בסיסים אמריקאים בעיראק ובסוריה. דובר הפנטגון ג'ון קירבי מסר כי מדובר באיום שמעורר דאגה רבה בקרב הנהגת ארה"ב, משום שאנשי המיליציות "משתמשים בנשק קטלני", כדבריו.

המיליציות הגבירו משמעותית את המתקפות שלהן על הבסיסים האמריקאים, מאז התקיפה האווירית האמריקאית על בסיסי המיליציות שבה נהרגו כמה פעילים, והושמדו מבנים וציוד. מאז משיבים חברי המיליציות במטחים רבים של רקטות ורחפנים מתאבדים, לעבר כל הבסיסים שבהם יש נוכחות אמריקאית בעיראק ובסוריה.

צבא ארה"ב עיראק גבול סוריה עיראק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד