י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ילדים יוכלו להתחסן

מהיום: אספקה סדירה של מנות ראשונות

בעקבות הסכם חדש עם פייזר, בני נוער יכולים לשוב ולהתחסן כרגיל, ילדים מתחת לגיל 12 בעלי מחלות מורכבות, יחוסנו | תינתן מנה שלישית לקשישים ומדוכאי חיסון

מהיום: אספקה סדירה של מנות ראשונות
ילד מתחסן. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הצביעו אמש בעד חיסון ילדים מתחת לגיל 12 נגד קורונה במקרים חריגים, לרוב מחלות רקע מורכבות. כמו כן הצביעו חברי הצוות בעד חיסון קשישים המתגוררים בבתי אבות ומדוכאי חיסון במנה שלישית.

בנוסף, לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנט אמש על חידוש מלאי החיסונים באוגוסט, קופות החולים הונחו לפתוח תורים למתחסנים החל מהיום. חברי הצוות לטיפול במגפות הכריעו אתמול כאמור בעד מתן חיסון לילדים בעלי מחלות רקע מורכבות וקשישים בבתי אבות המהווים אוכלוסיות בסיכון. כך מפרסם הבוקר עיתון 'ידיעות אחרונות'.

מדוכאי חיסון – חולים במחלות קשות בעלי מערכת חיסונית חלשה – יקבלו מנה שלישית בין היתר גם כדי להעלות את רמת הנוגדנים בדם ולשפר את היעילות נגד הקורונה. בנט קרא אתמול לציבור הכללי להתחסן לאחר שהגיע לסיכום עם מנכ"ל "פייזר" אלברט בורלא על משלוח חיסונים נוסף, של 200 אלף מנות, שיגיע לישראל ב-1 באוגוסט.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול אמר בנט: "יש מלאי חיסונים רציף לישראל. יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש כרגע במלאי ומנה שנייה תגיע כאמור בתחילת אוגוסט. לכן, מי שלא התחסן, בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים – צאו היום להתחסן". מדובר כאמור במשלוח של 200 אלף חיסונים שישראל תקבל בתחילת החודש הבא. במקביל מתנהלים מגעים עם קוריאה הדרומית להקדים את משלוח החיסונים שמיועדים לה, לאחר שישראל העבירה לה 700 אלף חיסונים ואמורה לקבל ממנה בחזרה חיסונים.

בנט אמר עוד: "עין אחת שלנו על בריאות הציבור ובלימת הנגיף ועין שנייה על הכלכלה ושגרת החיים. אנחנו בוחנים הסדרה של אירועים מרובי משתתפים כדי לצמצם מקרי הדבקה המוניים. המטרה היא לא לבטל את האירועים אלא לראות איך מסדירים אותם. במקביל אנחנו נערכים לפתיחת שנת הלימודים. אין שום סיבה להגיע לדקה ה-90 ואז לשלוף החלטות חפוזות, כמו שראינו בעבר". הממשלה אישרה אתמול הקמת צוות שיבחן הקמת מפעל חיסונים בישראל. במקביל אושר מינויו של נחמן אש כמנכ"ל משרד הבריאות.

חיסון לקורונה פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד