י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
השקט נשמר

הדרג המדיני החליט: הקלות נוספות לרצועת עזה

לאחר מספר ימים של שקט ביטחוני בגבול הרצועה, אישר הדרג המדיני שורה של הקלות נוספות לרצועת עזה | מרחב הדיג יורחב ויתאפשר ייבוא נוסף של מוצרים חדשים מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום | מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "הצעדים מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית"

הדרג המדיני החליט: הקלות נוספות לרצועת עזה
סוחרים בעזה צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90

הדרג המדיני הורה הבוקר (שני) לאפשר הקלות נוספות לתושבי רצועת עזה, בשל השקט הביטחוני שנשמר בגבול בימים האחרונים. יחד עם זאת, במערכת הביטחון מבינים כי המצב נפיץ ביותר ועלול להשתנות בכל רגע.

מאז סיומו של מבצע שומר החומות ביטלה ישראל בהדרגה את המגבלות שהטילה על הרצועה בעקבות פעילות הטרור - שיגור בלוני התבערה וירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בשבוע שעבר נרשמה שוב מתיחות אחרי שחיל האוויר תקף מטרות במשך מספר לילות, בתגובה לבלוני התבערה.

בין היתר, מרחב הדיג ברצועת עזה יורחב מ-9 ל-12 מיילים ימיים, החל מהיום. "לאור השקט הביטחוני הנשמר בעת האחרונה, בתום הערכת מצב ביטחונית ובאישור הדרג המדיני - הוחלט על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה", נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש)

בנוסף, יתאפשר ייבוא ציוד רפואי, ציוד דיג, חומרי גלם לתעשייה וטקסטיל, מישראל לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. כמו כן, יותר ייצוא חקלאי וייצוא טקסטיל מהרצועה לשטח מדינת ישראל.

ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים מדגישים כי "הצעדים האזרחיים שאושרו ע"י הדרג המדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית".

עזה מתאם פעולות הממשלה בשטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד