י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הטבות מרחיקות לכת

נחשף: הדרישות של רע"מ שהוצגו לממשלה

לאחר שבמפלגה האיסלאמית הודיעו כי המשבר נפתר לאחר יממה של מגעים, הבוקר נחשפה רשימת הדרישות שהוצגו למזכיר הממשלה - בין היתר: מימוש מיידי של הסדר איחוד המשפחות והקמת הועדה שתביא הצעות להכרה בישובים בנגב | יו"ר הסיעה: "נהיה עדים להחלטות משמעותיות"

נחשף: הדרישות של רע"מ שהוצגו לממשלה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

אחרי שהתפתח משבר בקואליציה אתמול, כשרע"מ איימו שלא יצביעו במליאה, הבוקר (שני) נחשפה רשימת הדרישות שהציגו אתמול במפלגה האיסלאמית למזכיר הממשלה.

הדרישות, על פי הדיווח ב'גלי צה"ל', הם בין היתר: מימוש מידי של הסדר איחוד משפחות מול השרה איילת שקד, קביעת סטנדרטים לדיור מוזל לצעירים ערבים והקמת הועדה שתביא הצעות להכרה בישובים בלתי מוכרים נוספים, בעיקר בנגב.

עוד מהרשימה: צעדים מעשיים ליישום החוק שמבטיח ייצוג לערבים בשירות המדינה, מנגנון שישפר את הקשר של הח"כים של רע"מ עם השרים, הפסקת מתן קנסות והתרעות בניה ביישובים בהם אין תכנית מתאר ומנגנון שאמור להגביר אישורי הקמת פרויקטים חדשים במגזר.

טרם ידוע אם רשימת הדרישות, שנחשפה בחלקן, התקבלו על ידי הממשלה, אך יו"ר סיעת רע"מ חבר הכנסת וליד טאהא רמז כי בימים הקרובים יתגלו החלטות משמעותיות לחברה הערבית, שכן שם לרצות את בוחריהם.

"בתום יום גדוש מגעים, וכשותפים לקואליציה", סיכם יו"ר הסיעה ווליד טאהא לקראת חצות והמשיך, "הגענו להסכמות בנוגע ליישום מיידי של שורה של החלטות מההסכם הקואליציוני של רע"מ".

"בנוסף להחלטות אחרות שקשורות לחברה הערבית. בימים הקרובים נהיה עדים להחלטות משמעותיות בסוגיות רבות הקשורות לחברה הערבית", הוסיף.

כאמור אתמול, רע"מ איימה היום על הקואליציה שלא תצביע עמה. במפלגתו של מנסור עבאס זעמו על כך שהם מקדמים את מה שחשוב לממשלה, בעוד הממשלה לא מקדמת את מה שחשוב להם וסוכם עמם בהסכמים הקואליציוניים.

סיבה נוספת שגרמה להם להביע את זעמם, הם ככל הנראה הדיווחים כי חלקים בקואליציה מקיימים מגעים עם 'הרשימה המשותפת', על כך שהאחרונה תהיה רשת ביטחון לקואליציה בהצבעות צמודות.

בעקבות המשבר שנוצר, הממשלה מיהרה להקדים את אישור העברת הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ממשרד ראש הממשלה, למשרד הרווחה, שהייתה אמורה להתבצע בעוד שבועיים.

לאחר מכן, הרשות לפיתוח בדואים הכריזה כי ביטלה שישה צווי הריסה של בתים בדואים בלתי חוקיים בנגב.

בדואים מפלגת רע"מ מחנה השינוי איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד