י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יועץ משכנתאות מסביר: כיצד אפשר לקבל אישור עקרוני למשכנתא?

אישור עקרוני – זה אולי הביטוי השכיח ביותר במודעות פרסומת של בנקים למשכנתאות. התקשרו אלינו ובתוך דקות תוכלו לקבל אישור עקרוני למשכנתא. אבל מה זה בעצם אישור עקרוני והאם הוא מחייב את הבנק מרגע שהוא ניתן? על כך מסביר לכם יוסף פלישטייב יועץ משכנתאות מרצה ומלמד , שחי את עולם המשכנתאות ומכיר את כל הנהלים המחייבים בשוק

יועץ משכנתאות מסביר: כיצד אפשר לקבל אישור עקרוני למשכנתא?
יועץ משכנתאות צילום: יוסף פלישטייב

אז מה זה אישור עקרוני?

מתן הלוואת משכנתא, לרבות משכנתא על נכס קיים לכל מטרה, מותנה בעמידה של הלווה ושל ההלוואה בחוקים הרלוונטיים, בהוראות בנק ישראל ובנוהלי הבנק. כאשר כל הכוכבים מסתדרים סביב החוקים, ההוראות והנהלים הללו, אפשר לתת ללקוח אישור עקרוני למשכנתא. האישור הזה בעצם אומר, שמבחינת עמידתו בכל אלה, הוא זכאי לקבל הלוואת משכנתא. יחד עם זאת, זה לא מחייב את הבנק להעניק לבסוף את המשכנתא וזה לא מונע מהבנק להמשיך ולהרחיב את הבדיקות שלו בהמשך הדרך בכדי להמשיך ולבחון את עמידת הלקוח בתנאים הנדרשים.

לצורך העניין, בכדי לקבל הלוואת משכנתא לרכישת בית, יהיה עליכם להעמיד חלק מגובה המשכנתא בעצמכם במסגרת הון עצמי שאתם מביאים אל השולחן. כמו כן, יהיה עליכם להוכיח כי אתם עובדים ומכניסים משכורת מסודרת מעסק או מעבודה. עליכם להיות בגיל המתאים, לא צעירים מדי ולא מבוגרים מדי, ללא עבר פלילי ועוד מספר תנאים גנריים דומים שבהם יהיה עליכם לעמוד. כאשר אתם מגישים בקשה להלוואת משכנתא, תתבקשו למלא טופס ולצרף אסמכתאות ואלו הן בדיוק האסמכתאות, שעל פיהן בוחן הבנק האם מגיע לכם אישור עקרוני בהתאם למידה בה אתם עומדים בנהלים, בהוראות ובנהלים המחייבים.


יועץ משכנתאות • קרדיט: יוסף פלישטייב

אישור עקרוני הוא בעצם כלי שיווקי

יוסף פלישטייב אשר ליווה מעל 610 משפחות ומכיר את כל התהליכים בכל בנק מסביר כי אישור עקרוני הוא בעצם כלי שיווקי בו עושים הבנקים שימוש בכדי לעודד לווים פוטנציאליים לפנות אליהם. הבנקים ישמחו מאוד להעניק לכל אחד מהם אישור עקרוני, שכן אישור כזה משמש כמו בטוחה לכך שלאחר קבלתו, הלקוח ישמח להגיע לבנק להמשך בחינת האפשרויות העומדות בפניו. בפועל, אל לכם להתרגש עם קיבלתם אישור כזה ואל לכם להצטער אם לא קיבלתם אותו. יועץ משכנתאות מומלץ יוכל לבחון עבורכם את הדברים לעומק ולהבטיח שאם אתם זכאים למשכנתא, אתם גם תקבלו אותו ותקבלו אותה בתנאים הטובים ביותר שניתן להשיג בשוק בכל רגע נתון.

בכלל, כאשר אתם ניגשים למשימה של נטילת משכנתא, כדאי שתיגשו אליה עם ההבנה שמדובר בתחום מאוד מקצועי, שיש בו הרבה פרטים קטנים ושנדרשת בו המון הבנה סביב האינטרסים והכוחות הפועלים בשוק. הבנה כזאת יכולה לייצר לכם חיסכון של אחוזים שלמים בעלות המשכנתא וכפי שאתם יודעים, חיסכון כזה בעולם המשכנתאות יכול לבוא לידי ביטוי בעשרות ומאות אלפי שקלים, גם במקרה של משכנתא לכל מטרה על נכס קיים.!

יועץ משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד