י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חולים ורעבים

אלפים הפגינו נגד הממשלה הקומוניסטית בקובה

אלפי קובנים צעדו אמש ברחובות הערים הגדולות הוואנה וסנטיאגו, המפגינים דרשו את פיזורה של הממשלה הקומוניסטית. הזעם הציבורי במדינה מופנה כלפי השלטון כשברקע מדווח על תורים ארוכים למזון ומחסור בתרופות בעקבות מגפת הקורונה

אלפים הפגינו נגד הממשלה הקומוניסטית בקובה
פועלים בקובה צילום: Moshe Shai/FLASH90

"מספיק עם הדיקטטורה" "אנחנו רוצים חירות" אלו רק חלק מהקריאות שנשמעו אמש (ראשון) מאלפי המפגינים בקובה שזועמים על תורים ארוכים למזון, עליית מחירים ומחסור בתרופות חיוניות במהלך מגיפת הקורונה. המדינה הקומוניסטית והענייה מתמודדת עם מספר שיא של מקרי קורונה ומספר גבוה של קורבנות.

הנשיא וראש המפלגה הקומוניסטית מיגל דיאז-קאנל השתתף באחת ההפגנות בסן אנטוניו דה לוס באנוס, הממוקמת מערבית להוואנה וניסה להרגיע את הרוחות, אך המפגינים הטיחו בו האשמות. הוא מצידו האשים את ארצות הברית בתסיסה, וקרא לתומכי הממשלה "להגן נגד הפרובוקציות".

"אנו קוראים למהפכנים במדינה, לכל הקומוניסטים, לצאת לרחובות". אמר הנשיא, "בכל מקום בו יש מאמץ לייצר את הפרובוקציות הללו". הממשלה הציבה כלי רכב של כוחות מיוחדים שהורכבו עם מקלעים ואמצעים לפיזור הפגנות בערים הגדולות בתגובה להפגנות.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, רמון אספינוזה, צלם העובד בסוכנות הידיעות AP, נפצע בפניו בעת שסיקר את ההפגנות נגד הממשלה בהוואנה.

 

ג'ולי צ'ונג, דיפלומטית בכירה מארה"ב המייצגת את אמריקה הלטינית, כתבה בטוויטר כי וושינגטון "מודאגת מאוד מהמצב בקובה".

"תושבי קובה נמצאים ברחובות ודורשים חופש", צייצה בטוויטר חברת הקונגרס בפלורידה, מריה אלווירה סלאזר. "משטר קסטרו האכזרי משתמש באלימות כדי להדחיק את כל זכויותיהם, עלינו לעמוד לצידם". סנאטור מפלורידה מרקו רוביו, אמר כי הקובנים מתוסכלים מ"חוסר היכולת של הדיקטטורה".

רוביו, מחוקק רפובליקני, ביקש מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומזכיר המדינה אנטוני בלינקן "לקרוא לאנשי צבא קובה לא לירות על בני עמם". קובה נמצאת בשלטון קומוניסטי מאז 1959, לאחר הפלת הדיקטטור הצבאי פולג'נצ'יו בטיסטה. ממשלת קובה הואשמה בהפרות שיטתיות של זכויות אדם כמו משפטים לא הוגנים ומאסרים שרירותיים, ארה"ב הטילה אמברגו נגד המדינה.

קובה הפגנות קומוניזם קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד