י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכניעה לעבאס

נתניהו תוקף: "בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד ייצוגי"

יו"ר האופוזיציה נתניהו תקף את ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הסיעה ואמר כי תוך שלוש שעות הוא נכנע לאולטימטום שהציב בפניו מנסור עבאס. "הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד ייצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה"

נתניהו תוקף: "בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד ייצוגי"
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת סיעת הליכוד (שני) דיבר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והתייחס לאולטימטום שהציבה רע"מ לממשלה, ותקף את בנט שנכנע לדרישות. בהמשך הוא האשים את הממשלה החדשה בהריסת יחסי החוץ של ישראל.

"אתמול בצהריים רע"מ הציבה עוד אולטימטום לבנט: הם דרשו להעביר את הסמכויות בעניין הנגב למשרד הרווחה, על מנת שרע"מ תשלוט בפועל בנושא זה", פתח נתניהו והאשים את בנט: "תוך שלוש שעות בנט נכנע לאולטימטום ומכר לעבאס את הנגב".

לדברי יו"ר הליכוד: "בנט לא התעקש, לא נלחם, הוא אפילו לא ניהל משא ומתן למראית עין כפי שהוא נוהג לעשות מעת לעת. את מה בנט ימכור בפעם הבאה כשעבאס יאיים עליו, או כשטיבי או עודה יאיימו עליו, או שניהם?", תהה נתניהו וקבע כי "בנט יהיה חייב להמשיך להיכנע לכל תכתיב של המפלגות הערביות והפוסט-ציוניות כדי להישאר בשלטון".

נתניהו אמר כי "בנט הוא ראש ממשלה חלש וסחיט שממלא תפקיד ייצוגי בממשלה הפלסטינית-ישראלית הראשונה בתולדות המדינה, כדבריו של אחמד טיבי".

נתניהו התייחס ליחסים של ממשלת בנט עם הארמון הירדני: "בנט נפגש עם המלך עבדאללה לפני שבוע וחצי. חשוב מאוד. אבל שם כנראה הוא לא הבין שכשהוא נותן לו מים, עבדאללה במקביל נותן נפט לאיראן. עבדאללה לצערי הסכים להעביר צינור נפט מעיראק, שנשלטת על ידי איראן, דרך ירדן - למצרים - ובכך לתת לאיראן כוח כלכלי עצום לפתח את הכלכלה שלה ובעיקר את תוכנית הגרעין שלה, תוכנית הכיבוש שלה ופעולות הטרור שלה. כנראה שההתרגשות לקראת הפגישה לא הבהירה לו שהוא צריך לדרוש דבר הפוך. המדיניות של המדינות הערביות כתוצאה מעליית ממשלה חלשה שלא עומדת מול תוכנית הגרעין של איראן, שאומרת לארה״ב ״לא יהיו הפתעות״ במבצעים שלנו, כולם מבינים את זה".

נתניהו ציין כי "לכן אין פלא שגם עומאן זזה לכיוון איראן והודיעה שהיא מבטלת את הליכי הנורמליזיציה עם ישראל. אני מזכיר לכם שהייתי בפגישה רשמית עם הסולטן הקודם שם בשנים האחרונות. עכשיו הכל זז לכיוון השני, בגלל החולשה".

בנימין נתניהו נפתלי בנט מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד