י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הסודות הטמונים בספרים לילדים

קריאה ועיון בספרי ילדים מסייעים בהאצת התפתחות הדמיון והמוח. ספרי ילדים אף מעודדים יצירתיות, מפתחים שפה ורגשות ומחזקים מערכות יחסים. הספר מעניק לנו את האפשרות לקרוא, להתבונן בתמונות ובעיקר לספוג לתוכנו תרבות חדשה, החל מינקות דרך הילדות, ועד גיל זקנה הספר הוא חברנו הטוב ביותר • ספרי הילדים של חיים ולדר מעניקים הצצה עמוקה אל נפשו של הילד, בשפה פשוטה וקלילה ויחד עם זאת גבוהה. כך כל ילד יכול למצוא את עצמו בתוכה

הסודות הטמונים בספרים לילדים
ספרי ילדים צילום: freepik

מדוע קריאת ספרים חשובה לילדים?

שיתוף סיפורים, קריאה ושיחה על בסיס יום יומי יסייעו להתפתחות בריאה של ילדיכם במובנים רבים, לדוגמה:

  • כך תעזרו לילדיכם להכיר ולפתח צלילים, מילים ושפה חדשים. כל זאת יעודד את ילדיכם לפתח כישורי אוריינות באופן טבעי.
  • קריאת ספרים מעודדת סקרנות, שאילת שאלות וחקירת המרחב האישי של כל ילד.
  • ספרים יכולים לסייע להתפתחות המוח של ילדיכם, יכולות המיקוד, הריכוז הכישורים החברתיים ומיומנות תקשורתית.

קריאה ושיתוף ספרי ילדים

שיתוף סיפורים עם ילדיכם לא אומר שעליכם לקרוא ישירות מהספר. רק על ידי התבוננות בספרים יחד עם ילדיכם ויצירת שיח פורה יכול להפוך אתכם ואת ילדיכם למספרי סיפורים נהדרים. מלבד זאת זהו מודל מצוין לשימוש בשפה ובספרים, כך ילדיכם יכול ללמוד מכם על ידי התבוננות כיצד אוחזים בספר בצורה הנכונה.

קריאת ספרי ילדים יחד עם ילדיכם מעניק יתרון גדול גם עבור ההורה. זהו זמן מיוחד שתוכלו להקדיש לקריאה ובילוי משותפים, זה יסייע לחיזוק מערכת היחסים שלכם עם ילדיכם. אתם יכולים להתחיל לקרוא לילדיכם בקול רם מוקדם ככל שתרצו – ככל שתתחילו מוקדם יותר כך הדבר ייטיב עימם. ילדיכם ישמחו להאזין לקולכם, להחזיק את ידיכם ולהתבונן בתמונות.

מהרגע שילדיכם יפתחו מיומנות קריאה עצמאית ויראו בה חלק חשוב, מהנה וחיובי בחייהם זה יסייע לכם להפחית את הצורך שלהם לשהות מול מסכים דיגיטליים. מרבית הילדים נמשכים לספרים בעלי מקצב וחזרה טובים, למעשה אחת הדרכים שמסייעות לילדים ללמוד בקלות היא באמצעות חזרה וחריזה. נסו לבחור ספרים בעלי אורך המתאים לילדיכם ותואמים את תחומי העניין המשתנים שלהם, כך תוכלו לגרות את סקרנותם באופן מתמיד.

ספרי ילדים בספריה המקומית

לספריות רבות יש מגוום עשיר של ספרי ילדים להציע, היכרות עם הספרייה המקומית שבמקום מגוריכם יכולה להיות חלק אינטגרלי בלימוד על ספרים ואהבתם. כך תוכלו לשאול ספרי ילדים רבים מבלי שזה יעלה לכם כסף רב. מלבד זאת ביקור בספרייה המקומית יכול להיות הרפתקה חווייתית בפני עצמה.

כמה מילים לסיכום

אין ספק שקריאת ספרי ילדים יכולים לספק לילדיכם חווית ילדות נהדרת. ספריו של חיים ולדר מעודדים חקירה עצמית מהנה, קלילה ומפתחת. כך תסייעו לילדיכם לבטא את עצמם ועל ידי כך לחוש ולחוות הגשמה ובטחון מגיל צעיר.

המאמר בחסות משרד דיגיטל STG

חיים ולדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד