ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התרגשות בקהילה החרדית

השגריר המוסלמי התעניין על חסידות ועל אופן הנחת התפילין

‏חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך, אירח את מוחמד אבו-שאאב, שגריר איחוד האמירויות בבלגיה, שמכהן גם כשגריר האיחוד האירופי • הביקור המרגש התקיים בקהילה היהודית באנטוורפן

השגריר המוסלמי התעניין על חסידות ועל אופן הנחת התפילין
ביקור השגריר המוסלמי באנטוורפן החרדית צילום: באדיבות המצלם

התרגשות עם ביקורו של שגריר איחוד האמירויות הערביות בבלגיה, במוסדות תורה ובמקומות מרכזיים בקהילה החרדית באנטוורפן, חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך אירח את השגריר שהתרגש מאד להכיר תרבות שלא כל-כך היתה מוכרת אצלו.

לאחר שישראל כוננה יחסים דיפלומטיים רשמיים עם איחוד האמירויות, שגרירי המדינה מרגישים קרובים לקהילות יהודיות ברחבי העולם, וביום שני בשעות הבוקר, הגיע השגריר לביקור מרגש שלווה עם אבטחה של המשטרה המקומית.

ביקור השגריר המוסלמי באנטוורפן החרדית. קרדיט: באדיבות המצלם.

השגריר הגיע עם צוות השגרירות, יועץ כלכלי, נספח תרבות, הוא הסתובב במקומות המרכזיים של הקהילות היהודיות, חבר הפרלמנט הדגיש כי היהודים בבלגיה חיים יחד בהרמוניה, יהודים כגויים, וכולם מסייעים אחד לשני.

הקבוצה סיירה בבית הכנסת שומרי הדת, שם ניתנה לשגריר הסבר מהעסקן נפתלי פולק, שהסביר לשגריר לגבי יהדות מול הדת המוסלמים. ואחד הנושאים היה שאין תמונות בבתי כנסת, וכך גם במסגדים, אך בכנסיות יש תמונות. לשגריר הוסבר כי יהודי יכול להיכנס למסגד, אך לכנסיה אסורה הכניסה ליהודי עקב עבודה זרה.

הקבוצה סיירה באנדרטת השואה לזכר 25,000 יהודים שגורשו למחנות ההשמדה בפולין בשואה, הבית הכנסת נשרף בשואה, וכל תכולתו לרבות ספרי תורה נשרפו ברחוב מחוץ לבית הכנסת, חבר הפרלמנט והשגריר הניחו פרחים ועמדו דקה דומיה לזכר הנרצחים, "הביקור היה היסטורי ומרגש" אמר חבר הפרלמנט ל'בחדרי חרדים'.

עסקן נוסף אליעזר שטרנליכט, הסביר לשגריר על עולם החסידות, השגריר התעניין, שאל שאלות ואמר כי השלום בין איחוד האמירויות לישראל מביא גם שיתופי פעולה מחוץ למדינות הללו, כדוגמא בבלגיה, הוא אמר שזה שלום "חם ולבבי", הוא קיבל הסבר על הגמרא והשפה הארמית, הוא התעניין על אופן הנחת תפילין, חבר הפרלמנט הסביר לשגריר כי הנחת תפילין זה כדי להרגיש קרוב להקב"ה, הוא קיבל הסבר על הפרשיות ועל 'שמע ישראל'.

ובלי אוכל הרי אי אפשר, הקבוצה הגיעה בהמשך למסעדת הופמן המפורסמת, שם התקיימה סעודה חלבית עם דגים, השגריר קיבל הסבר על תשעת הימים, שאסור לאכול בשר, על חורבן בית המקדש, הוא גם קיבל הסבר מפורט על הצורך באוכל כשר, על ההבנה של שחיטה יהודית שאירופה מצרה את צעדי השוחטים, ובמדינות רבות באירופה אין בכלל שחיטה יהודית. השגריר שבעצמו מבין את הנושא מאחר והמוסלמים אוכלים בשר 'חלאל' מעין שחיטה מוסלמית הדומה לשחיטה יהודית. גם נושא ברית מילה עלה בפגישה, מאחר ומדינות רבות באירופה מנסות לאסור לבצע ברית מילה באופן גורף.

השגריר סיפר כי כל המלונות בדובאי מחוייבים להחזיק תפריט כשר היות וחרדים רבים מגיעים לדובאי ומסתובבים בה בביטחון מלא ברחוב. השגריר בשיחת זום דיבר עם אדון פטרפרוינד, איש עסקים שהיה גר בבלגיה וכיום גר בדובאי. וסיפר כי הוא הקים שם בית כנסת, ובתחילה זה היה בסתר, אך בהמשך בית הכנסת התגלה במלוא הדרו.

בהמשך הם הגיעו למחזיקי הדת, בראשות הרב שיף, שם התעניין השגריר לגבי אורח חיים חרדי, ותוכננו פגישות נוספות לייעל את הקשר בין היהודים למוסלמים, גם כדי להראות לעולם שיהודים ומוסלמים יכולים לחיות יחד. הקבוצה גם שוחחה על איראן ועל כך שאיראן גרעינית מאיימת גם על איחוד האמירויות, וצריך לשתף פעולה בנושא איראן.

 

חרדים אנטוורפן ביקור שגריר מוסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד