ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפתרון במגזר החרדי?

תעלומה: 40% מסך המאומתים - חוסנו, מול 1% שהחלימו

על פי נתוני משרד הבריאות, רק 72 מחלימים שוב, המהווים אחוז אחד מכלל המאומתים. לעומת כ-3,000 מחוסנים, המהווים נתון של של 40% מכלל המאומתים | מומחים אומרים שהגל הנוכחי לא התפשט במגזרים עם אחוז מחלימים גבוה כמו המגזר החרדי

תעלומה: 40% מסך המאומתים - חוסנו, מול 1% שהחלימו
חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

בימים אלו מתמודדת מדינת ישראל עם התפרצות מחודשת של נגיף קורונה, וזאת למרות מערך החיסונים הנרחב, כשבין אלפי המאומתים של הגל הנוכחי ישנם עשרות אחוזים של מחוסנים שנדבקו שוב.

על פי נתוני משרד הבריאות, רק 72 מחלימים שוב, המהווים אחוז אחד מכלל המאומתים. לעומת כ-3,000 מחוסנים, המהווים נתון של של 40% מכלל המאומתים. כך על פי הדיווח ב'חדשות 13'.

בדיווח מומחים האומרים שהנתונים האלו מראים שלמעשה למחלימים יש הגנה לטווח ארוך מפני הידבקות בקורונה, לעומת המחוסנים שכנראה יעילות החיסון שלהם פוחתת לאורך זמן.  מומחים אחרים אומרים שהגל הנוכחי לא התפשט במגזרים עם אחוז מחלימים גבוה כמו המגזר החרדי. 

במקביל, מוקדם יותר היום דווח כי חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הצביעו אמש בעד חיסון ילדים מתחת לגיל 12 נגד קורונה במקרים חריגים, לרוב מחלות רקע מורכבות. כמו כן הצביעו חברי הצוות בעד חיסון קשישים המתגוררים בבתי אבות ומדוכאי חיסון במנה שלישית.

בנוסף, לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנט אמש על חידוש מלאי החיסונים באוגוסט, קופות החולים הונחו לפתוח תורים למתחסנים החל מהיום. חברי הצוות לטיפול במגפות הכריעו אתמול כאמור בעד מתן חיסון לילדים בעלי מחלות רקע מורכבות וקשישים בבתי אבות המהווים אוכלוסיות בסיכון. כך מפרסם הבוקר עיתון 'ידיעות אחרונות'.

מדוכאי חיסון – חולים במחלות קשות בעלי מערכת חיסונית חלשה – יקבלו מנה שלישית בין היתר גם כדי להעלות את רמת הנוגדנים בדם ולשפר את היעילות נגד הקורונה. בנט קרא אתמול לציבור הכללי להתחסן לאחר שהגיע לסיכום עם מנכ"ל "פייזר" אלברט בורלא על משלוח חיסונים נוסף, של 200 אלף מנות, שיגיע לישראל ב-1 באוגוסט.

והבוקר דווח כי מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,730,022 בני אדם. מתוכם, 5,193,499 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

קורונה חיסון לקורונה הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד