ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הגר"ח קנייבסקי בהבטחה לראשי מכון דורות: "יזכו לגן עדן"

רבני מכון דורות בראשותם של מייסד המכון ורבה של אור יהודה,  ובנו, ראש המכון - הרב איתי כהן באו לקבל את הכוונתו וברכתו של שר התורה, תוך שהם שטחו בפני הגר"ח המצוקה הקשה של הזוגות, והחשש הגדול, ובמיוחד שהשנה היא שנת קורונה

הגר"ח קנייבסקי בהבטחה לראשי מכון דורות: "יזכו לגן עדן"
ראשי מכון דורות אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

ראשי 'מכון דורות' אל מעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בבני ברק, רבני מכון דורות בראשותם של מייסד המכון ורבה של אור יהודה, הגאון רבי ציון כהן, ובנו, ראש המכון - הרב איתי כהן, באו לקבל את הכוונתו וברכתו של מרן שר התורה, תוך שהם שטחו בפני שר התורה את המצוקה הקשה של הזוגות, והחשש הגדול, ובמיוחד שהשנה הזו היא שנת קורונה. 

השיחה המלאה:

הנכד, הרב אריה קנייבסקי: יש להם מכון שנקרא 'מכון דורות', עוזר לזוגות להביא ילדים לעולם, מבקשים ברכה שיהיה סייעתא דשמיא.

שר התורה: ברכה.

הנכד, הרב אריה קנייבסקי: מה הרב יכול להגיד למי שיתרום, בזכות זה למה יזכה?

שר התורה: גן עדן!.

רבני 'מכון דורות' זוכים לחיזוק ותמיכה מגדולי ישראל. כאשר רק לאחרונה התבטא הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי בהאי לישנא על 'מכון דורות': "שתזכו בעזר השם מכון דורות לעשות הרבה נחת רוח להקב"ה, להביא מזור ושמחה להרבה זוגות שאנחנו יודעים כמה צער ודמעות יש להם".

"אנחנו לא יודעים לתאר לעצמנו איזה צער יש למשפחה, כל חודש אני מתפלל על 2000 שמות, ואני אומר להם: הדמעות האלה מגיעות לפני כסא הכבוד, כזו זכות לעזור להם. בוודאי שהקב"ה מאוד מאוד שמח שדואגים לשמח זוגות שכאלו. שתצליחו בעז"ה".

כזכור, בשנה החולפת גדולי הרבנים בירכו את פעילותו הברוכה ורבת החשיבות של 'מכון דורות' אשר עוזר, תומך ומסייע לזוגות חשוכי בנים, מיסודו של הגאון רבי ציון כהן, רבה של אור יהודה, ובראשות בנו רבי איתי כהן.

הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף בכנס של מכון דורות יצא מגדרו: "עכשיו ב"ה יש את מכון דורות שהולכים בדרך של מרן אבא זצ"ל. כולם יודעים את דרכו של מרן בכוחא דהתירא עדיף. לא בתור סיסמה אלא על פי ההלכה, על פי הפוסקים. זה המכון הראשון שמצהיר בריש גלי שיעשה הכול רק לפי פסקי מרן, בלי לבלבל אנשים בדעות לכאן ולכאן, אלא רק על פי פסקי מרן". לקראת סיום דבריו פנה הרב לראשי המכון: "יש זוגות שחוששים מטיפולים, אם צריך תשלחו אלי ללשכה. אני שכנעתי כמה אחדים שהתלבטו".

במכתב ששיגר לאחר הכנס כתב הגר"י יוסף:"מכון שכל כולו הולך לאורו של מרן אאמו"ר זצ"ל, על פי דרך פסיקתו ושיטתו ההלכתית בעניינים חמורים אלו, והם מתייעצים עמנו בעניינים אלה באופן שיהיהו הטיפולים הנחוצים על פי דרישות ההלכה, והתוו קו יחד עם גיסי הגאון רבי אהרן בוטבול, לכוון את הפונים והבאים להתייעץ באותה דרך שהנחיל לנו מרן אאמו"ר זצ"ל".

דברים אלו, מצטרפים לברכות נרגשות וחמות למכון שנתנו כל גדולי ומאורי הדור ובהם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, הראשל"צים הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל והגרש"מ עמאר, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, והגר"ר אלבז, הדיינים הגאונים רבי שלמה בן שמעון, ורבי ניסים בן שמעון, בנו של מרן זצ"ל הגאון רבי אברהם יוסף, הגאון רבי שלמה מחפוד, הגאון רבי זמיר כהן יו"ר ארגון הידברות, והגאון רבי רצון ערוסי.

"אני רוצה לברך את מכון דורות. הקיום שלו הוא כדי לסייע לאנשים שמתקשים להביא ילדים לעולם. להשתמש בכל האמצעים החדשניים שיש היום כדי שיהיה להם זרע קודש של קיימא", אמר הגאון רבי דוד יוסף בנו של מרן זצ"ל וחבר מועצת חכמי התורה, בפגישה עם רבני המכון. "אבל כיוון שבדברים הללו יש הרבה שאלות הלכתיות קשות ביותר, מכון דורות נרתם לא רק מצד הקשר עם הרופאים והסיוע למשפחות שיהיה כמו שצריך, אלא דואגים שהכל יעשה על פי ההלכה ועל פי דעתו של אבי מורי מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. בדור האחרון נוצרו בעיות הלכתיות קשות מאוד שצריך לשבת עליהם בכובד ראש וביסודיות, ובמכון נותנים את הדעת בכל השאלות ההלכתיות הללו, הם פונים לגדולי התורה וחוקרים את הנושא כדי שהכל יעשה על פי ההלכה, חזקו ואמצו, ובע"ה יזכו להרבות זרע קודש בעם ישראל".

הרב חיים קנייבסקי מכון דורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד