י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נמשכים ונלקחים ללבנון

15 שנה אחרי: תיעוד חדש מחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד

במשך שנים שמר ארגון הטרור חיזבאלה את התיעוד הקשה מחטיפם לוחמי צה"ל אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד בגבול לבנון. היום, 15 שנה לאחר מכן, מפרסם הארגון את התיעוד המלא מתקרית החטיפה | במהלך החטיפה, שפתחה את מלחמת לבנון השניה, נהרגו שלושה חיילים ושלושה נוספים נפצעו קשה

15 שנה אחרי: תיעוד חדש מחטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד
רגע חטיפת הלוחמים צילום: רשתות ערביות

15 שנה בדיוק לאחר התקרית, ארגון הטרור השיעי חיזבאללה מפרסם היום (שני) תיעוד חדש מחטיפתם של שני לוחמי צה"ל, אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד בגבול לבנון, מה שהוביל לפתיחת מלחמת לבנון השניה שנמשכה כחודש ימים.

ב-12 ביולי 2006, יום רביעי, בשעה 9:05, החלו פעילי הארגון במתקפת קטיושות ומרגמות על יישובים ישראליים צמודי הגדר בגבול לבנון, מה שהתברר לאחר מכן כפעולת הסחה לטובת החטיפה. באותה שעה, חצתה חוליית חיזבאללה את גדר המערכת באזור זרעית, בדרכה לביצוע החטיפה.

בתיעוד החריג נראים הפעילים תוקפים ומשתלטים על כלי הרכב המשרוין מסוג 'האמר' בו נסעו החיילים החיילים גולדווסר ורגב יחד עם שני לוחמים נוספים, שהצליחו להימלט כשאחד מהם פצוע קשה.

מחבלי חיזבאללה נראים במהלך הסרטון לוקחים עמם את הלוחמים וחצים את גדר המערכת לתוך שטח לבנון. אירוע החטיפה החמור התגלה על ידי צה"ל רק 45 דקות לאחר מכן, זאת בשל פעולות ההסחה שביצע הארגון, כשבזמן הזה הוא הצליח להבריח את החטופים עמוק לשטח הלבנוני.

בנוסף לרגב וגולדווסר, בתקרית החטיפה נהרגו שלושה לוחמים ששהו בכלי רכב נוסף ושלושה נפצעו באורח קשה. שנתיים לאחר החטיפה, הוחזרו גופות שני החיילים שנחטפו לישראל כחלק מעסקת חילופי שבויים עם חיזבאללה. בישראל מעריכים עד היום כי השניים נהרגו כבר ביום החטיפה.

במהלך השנים פרסם ארגון חיזבאללה קטעי וידאו חלקיים של החטיפה במטרה שלא לספק מידע משמעותי לישראל. היום, 15 שנה לאחר מכן, מתפרסם בפעם הראשונה התיעוד המלא בו נראים רגעי החטיפה וההימלטות.

חטיפה אהוד גולדווסר אלדד רגב חיזבאללה מלחמת לבנון השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד