כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כאב ראש נוסף

יתקפלו? הח"כ מציב אולטימטום לקואליציה

לאחר שסירב להתמנות לשר במשרד האוצר תחת ליברמן, בימים האחרונים חבר הכנסת אלי אבידר הציב אולטימטום לקואליציה, לפיו אם לא יקבל תיק ביצועי - הוא יבחן הצבעה על כל חוק ללא קשר להחלטת הקואליציה | האחרונים מבינים את הרגישות, ושוקלים למצוא לו תפקיד שירצה אותו

יתקפלו? הח"כ מציב אולטימטום לקואליציה
בנט ואלי אבידר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

קואליציה רצופת מכשולים ומשברים. אחרי שהמשבר מול רע"מ נפתר בינתיים, הערב (שני) דווח על אופציה למשבר חדש בקואליציה, כשהפעם האיום מגיע לא מסיעה, אלא מחבר כנסת יחיד, כשהקואליציה מורכבת מ-61 ח"כים בלבד - על חודו של קול.

חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו', כך על פי הדיווח של ליאור קינן ב'חדשות 13', העביר בימים האחרונים אולטימטום לקואליציה לפיו, הוא למנותו לתפקיד שר ביצועי, לאחר שסרב לכהן כשר במשרד האוצר, תחת ראש מפלגתו אביגדור ליברמן.

אם לא יקבל תיק ביצועי שיהלום את מעמדו, אבידר ימשיך לבחון את הצבעתו על כל חוק בנפרד, ללא קשר למשמעת הקואליציונית, כאשר כאמור לא יהיה רוב של 61 בלעדיו.

האולטימטום מגיע לאחר שבהשבעת הממשלה התאכזב מכך שקיבל רק שר במשרד האוצר, תפקיד שלא רצה ובסופו של דבר גם לא לקח. מאז המקרה, אבידר מתנהג בהצבעות באופן עצמאי, אך הבהיר כי אין בכוונתו להפיל את הממשלה.

בסוף השבוע האחרון דווח כי בקואליציה שוקלים למנות את אבידר לשר, לאחר שבשבוע שעבר הביע את התנגדותו לחוק פיצול 'הליכוד', ולקראת המכשול הגדול והמשמעותי הבא - העברת תקציב המדינה.

לפני כשבועיים, התייחס אבידר למתיחות בינו לבין ליברמן, והודיע כי הוא לא מתכוון לפגוע בקואליציה: "מי שחושב שאפגע בממשלת השינוי, בגלל תפקיד או משרה, הוא כְּסִיל ואֱוִויל גַמוּר", כתב באופן נחרץ בפוסט בפייסבוק.

הוא המשיך: "מודה באשמה. רציתי תפקיד ביצועי בממשלת השינוי. יחד עם זאת, לא יהיה גאה ממני לשרת את הבוחרים שבחרו בי מספסלי חברי הכנסת של הקואליציה. את גמולנו קיבלנו בהחלפת השלטון וכל דבר נוסף הוא בונוס".

"רוצה שתדעו, שאני בוחר להישאר בשיח של ערכים. זִכְרוּ, עָרַכִים תמיד יצופו מעל אינטרסים; בדיוק כפי ששמן צף מעל המים. כמובן שלא בזמן העִרְבּוּב, וכרגע אנחנו בעיצומו של העִרְבּוּב", הוסיף אבידר.

אלי אבידר משרת שר ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד