ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא מאמינים בהם"

על מה פרץ וויכוח סוער בסיעת הליכוד

בישיבת סיעת הליכוד השבועית בכנסת, פרץ היום ויכוח סוער בין בכירי המפלגה בשאלה, האם לפנות לבג"ץ, נגד ה"דורסנות של הקואליציה" כלפי האופוזיציה • רגב הייתה בעד, מול אמסלם ולוין שהתנגדו

על מה פרץ וויכוח סוער בסיעת הליכוד
דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

וויכוח מעניין פרץ היום (שני) בישיבת סיעת 'הליכוד' השבועית בכנסת, סביב הדילמה, האם לפנות לבג"ץ נגד ה"התנהלות הדורסנית" של הקואליציה כלפי האופוזיציה. כך דיווח מיכאל שמש ב'כאן 11'.

הנוכחים דנו האם כדאי לפנות לבג"ץ שיתערב במה שכונה "דורסנות הקואליציה" בעיקר בעניין חלוקת התפקידים בכנסת.

בכירת הליכוד, חברת הכנסת מירי רגב, הציגה את עמדתה בפני חבריה: "אני בעד לפנות לבג"ץ נגד ההתנהלות הכוחנית והדורסנית של הקואליציה. מעולם הכנסת לא נהגה ככה כלפי אופוזיציה, לאופוזיציה יש תפקיד חשוב ואי אפשר לדרוס אותנו".

חבר הכנסת דודי אמסלם הגיב: "לא משנה מה, אסור לנו לפנות לבג"ץ, אנחנו לא מאמינים בו".

על פי הדיווח של שמש, גם מרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין, בכיר הליכוד ומקורבו של בנימין נתניהו - התנגד לדרישתה של מירי רגב.

כזכור, סיעת הליכוד באופן מסורתי, התנגדה נחרצות להתערבות בג"ץ בהחלטות הכנסת והממשלה לאורך כל השנים האחרונות. בליכוד טענו פעם אחר פעם לפגיעה בעקרון הפרדת הרשויות.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא היום לנושא, לשאלת 'כאן חדשות', האם בכוונת האופוזיציה לפנות לבג"ץ נגד החלטת הוועדה המסדרת באשר להרכב הוועדות הקבועות: "זה מסוג הדברים שבהם בג"ץ אמור להתערב, כשנחצים קווי המשחק הדמוקרטיים. הוא לא יתערב. כשבג"ץ מקבל בקשות משמאל הוא נענה, כשהבקשות מימין - הוא יסביר מדוע לא".

סיעת הליכוד דודי אמסלם מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד