ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לפחות 6 הרוגים

הנשיא נשלח למעצר; האזרחים יצאו לבזוז חנויות

נשיא דרום אפריקה לשעבר נשלח למאסר בגיל 79 בגין שחיתות. אזרחים מתומכיו יצאו להפגין ברחובות וחלקם אף בזזו חנויות. 6 מהם נהרגו בעימותים עם המשטרה והצבא

הנשיא נשלח למעצר; האזרחים יצאו לבזוז חנויות
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשיא דרום אפריקה לשעבר נידון למאסר, תומכיו יצאו במחאה לבזוז קניונים. הצבא התערב כדי למנוע ממפגינים לבזוז חנויות חשמל.

פריסת הכוחות של צבא דרום אפריקה מגיעה לאחר שששה מוחים נהרגו במהלך הפגנות סוערות בקוואזולו-נטאל ובגאוטנג. מדובר צבא דרום אפריקה נאמר כי הוא מפעיל חיילים בשני פרובינציות, כולל יוהנסבורג, כדי לסייע למשטרה להתמודד עם ביזה והתקפות של מפגינים שבוזזים ומציתים עסקים.

המהומות החלו כאשר בית המשפט העליון במדינה שלח את הנשיא לשעבר ג'ייקוב זומה לתקופת מאסר של 15 חודשים בגין שחיתות. מהמשטרה נמסר כי שישה בני אדם נהרגו ויותר מ-200 נעצרו בהפגנות ביזה מאז השבוע שעבר. זומה, בן 79, נידון למאסר בגין התנגדות לצו של בית משפט למסור עדויות בחקירה החוקרת שחיתות ברמה גבוהה במהלך תשע שנות כהונתו עד שנת 2018.

ההחלטה לכלוא אותו נבעה מהליכים משפטיים שנתפסו כמבחן ליכולתה של דרום אפריקה לאחר האפרטהייד לאכוף את שלטון החוק, כולל נגד פוליטיקאים חזקים. עורך הדין של הנשיא לשעבר טען כי נעשו טעויות במשפט ודרש לבטל את המאסר, אך מומחים משפטיים סבורים כי הסיכוי שבית המשפט יבטל את פסיקתו הקודמת קלוש. ביום שישי האחרון דחה בית המשפט העליון את בקשתו של זומה לביטול מעצרו.

חנות קמעונאית בעיר דרבן נבזזה ביום שני בבוקר, גם עיירת באשווי ליד ביתו של זומה סבלה מבזיזת מפגינים, המשטרה ירתה כדורי גומי לפיזור קהל שפרץ לסופרמרקט. כלי תקשורת מקומיים מדווחים, כי חלק מההפגנות נוצרו עקב מעצרו של זומה, אך הן קשורות גם לאבטלה קשה ולמצוקה שנגרמה על ידי הקשחת ההגבלות בשל נגיף הקורונה.

דרום אפריקה ביזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד