י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במסגרת חוקי הטרור

בריטניה הוציאה מחוץ לחוק קבוצה ניאו-נאצית חמישית במספר

מקרה חמישי: קבוצה ניאו-נאצית אמריקאית המונהגת מרוסיה תוצא בבריטניה אל מחוץ לחוק ותוכר כארגון טרור | חברי הקבוצה עסקו באימונים עם כלי נשק וחומרי נפץ וכמה מהם עומדים לדין בארה"ב

בריטניה הוציאה מחוץ לחוק קבוצה ניאו-נאצית חמישית במספר
צלב קרס צילום: Pixabay

שרת הפנים של בריטניה אמרה כי קבוצה ניאו-נאצית אמריקאית המונהגת מרוסיה תוצא אל מחוץ לחוק ותוכר כארגון טרור.

השרה פריטי פאטל גינתה את הקבוצה, ואמרה כי הקבוצה היא "חלק מקבוצות עליונות לבנות מרושעות, המכוונות לאנשים פגיעים ברחבי העולם". הקבוצה תהיה הקבוצה הימנית הקיצונית החמישית שנאסרת בבריטניה על פי חוקים נגד טרור.

תחקיר של תאגיד השידור הבריטי BBC חשף גם את מייסד הקבוצה האמריקני רינאלדו נזארו, וחשף כיצד הוא מכוון את אנשי הקבוצה מביתו בסנט פטרסבורג רוסיה. הקבוצה שהוקמה בשנת 2018, שואפת ליצור תאי טרור בארה"ב ובמדינות אחרות בניסיון להקים מדינות אתניות פאשיסטיות ולבנות באמצעות "מלחמת גזעים".

חברי הקבוצה עסקו באימונים עם כלי נשק וחומרי נפץ. כמה גברים המקושרים לקבוצה עומדים לדין בארה"ב בגין עבירות שונות כולל קשירת קשר לרצח. הקבוצה כמעט התפרקה, אך אישים מובילים כמו נזארו נותרים פעילים יחד עם נאצים נוספים. איסור רשמי בבריטניה, שייכנס לתוקף השבוע אם יאושר על ידי חברי פרלמנט, יהפוך חברות או תמיכה בקבוצה אסורב, לפשע של עבירת טרור עם עונש מרבי של 14 שנות מאסר.

מהתחקיר של ה-BBC עולה, כי נזארו וגברים אחרים טיפחו מתגייסים צעירים מבריטניה וממדינות אחרות. התחקיר הראה כיצד חבר קבוצה בכיר, מתיו בכרי, ניהל פורום מקוון ניאו-נאצי ידוע לשמצה המקושר לתביעות טרור רבות בבתי משפט בבריטניה. נזארו, שפעם עבד עבור ה-FBI והפנטגון, עבר לרוסיה בתקופה בה הקים את הקבוצה. בנובמבר האחרון שודר בטלוויזיה הממלכתית הרוסית ראיון ארוך עם נזארו.

ניאו נאצים בריטניה אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד