י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תזהם את הסביבה? למי איכפת: העיקר שהעיר החדשה תספק אלפי משרות

שר הכלכלה הפלסטיני: "העיר החדשה רוואבי תהווה הזדמנות אמיתית לקלוט הפועלים הפלסטינים העובדים בהתנחלויות" • על דרישת גלעד ארדן להקפיא בניית רוואבי בשל הנזקים הנגרמים לסביבה: "דבריו הם תירוצים"

תזהם את הסביבה? למי איכפת: העיקר שהעיר החדשה תספק אלפי משרות

בעוד המדינה הפלשתינית מונחת על שולחן המשא ומתן, עושים אנשי הרשות בשקט הכל כדי למסד אותה מאחורי הקלעים: בימים אלו מוקמת העיר רוואבי, הממוקמת מצפון לרמאללה, ושטחה עומד על כ-6,300 דונם ואמורים להתגורר בה כ-40 אלף בני אדם.

הערב, התייחס שר הכלכלה הפלסטיני, ד"ר חסן אבו ליבדה, לעיר החדשה: "העיר הפלסטינית החדשה רוואבי תהווה הזדמנות אמיתית לקלוט את הפועלים הפלסטינים העובדים כיום בהתנחלויות", אמר. "העיר החדשה תספק עבודה לאלפי פועלים בתחום הבנייה, וכך הם לא יצטרכו להסתמך על המתנחלים.

"בין שמונה לעשרת אלפים משרות יסופקו בשלבי בניית העיר ושלושת אלפים משרות פקידותיות נוספות יסופקו לאחר הקמתה", הוסיף ליבדה. "דבר זה יסייע להתאוששות הכלכלה הפלסטינית ויביא למציאת חלופות תעסוקתיות לפועלים הפלסטינים העובדים בהתנחלויות".

לפני מספר שבועות ערך השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, סיור מקיף במקום, תוך שהוא עומד על התנאים התברואתיים הקשים ועל הזיהום הסביבתי הצפוי עם אישורה הסופי של העיר. בצאתו מהמקום ביקש מיד מהגורמים הנוגעים בדבר להקפיא את המשך הבניה, עד לעריכת כל הסידורים המתאימים להבאת המקום לידי הסדר מבחינת כל הנושאים הקשורים לאיכות הסביבה.

בדבריו הערב תקף אבו ליבדה את גלעד ארדן על קריאתו להקפיא את בניית רוואבי בשל הנזקים הנגרמים לסביבה: "דבריו של ארדן הם תירוצים שמטרתם לעצור את ההתרחבות הפלסטינית ולסכל פרויקט בנייה לאומי ובכך לפגוע בכלכלה הלאומית".

לדברי תושבים יהודים המתגוררים ביישובים הסמוכים לעיר הנבנית, לא הופסקה הבניה בעיר למרות דרישתו של ארדן. בראיונות לכלי התקשורת מחו התושבים על כך כי בעוד אצלם מוקפאת לחלוטין כל בניה, אצל השכנים ממול, הדחפורים עובדים במרץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד