י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טסים לב

משרד הבריאות בקמפיין להקפדה על ההנחיות לשבים מחו"ל

קמפיין חדש מדגיש את הנוהל החדש לפיו גם מחוסנים ומחלימים השבים מכל יעד בחו"ל חייבים בבידוד 24 שעות או עד לקבלת תשובה שלילית - המוקדם מביניהם, וכן את העובדה כי ילדים עד גיל 12 וכל מי שאינו מחוסן או מחלים חייב בבידוד מלא

משרד הבריאות בקמפיין להקפדה על ההנחיות לשבים מחו"ל
נתב"ג צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בימים אלו כשרבים יוצאים לחו"ל ושבים ארצה, גובר החשש מפני חדירת זנים חדשים של קורונה העלולה להביא לעליה בתחלואה.

משרד הבריאות מעלה באמצעות כלי התקשורת השונים כמו גם התקשורת החרדית קמפיין שמטרתו לחדד את הנהלים וההנחיות הנוגעים לטסים והשבים לישראל; הקפדה על ביצוע הבדיקות הנדרשות לפני ואחרי הטיסה וקיום חובת הבידוד.

הפרסום שעולה בעיתונות החרדית, בתחנות הרדיו ובאתרים השונים, מדגיש את הנוהל החדש לפיו גם מחוסנים ומחלימים השבים מכל יעד בחו"ל חייבים בבידוד 24 שעות או עד לקבלת תשובה שלילית (המוקדם מביניהם), וכן את העובדה כי ילדים עד גיל 12 וכל מי שאינו מחוסן או מחלים חייב בבידוד מלא.

הקמפיין מזכיר כי חל איסור לטוס ליעדים שהוגדרו כמדינות ברמת סיכון מרבית (למעט מי שקיבל אישור מוועדת חריגים), ומי ששב משם יחוייב בבידוד מלא גם אם הוא מחוסן או מחלים.

עוד ממליצים במשרד הבריאות להתעדכן באתר ובקו המידע על יעדים בחו״ל בסטאטוס ׳אזהרה חמורה׳ העתידים להכנס לרשימת המדינות האסורות אם רמת התחלואה בהם לא תרד.

"מי שמתכנן נסיעה לחו"ל עם ילדים מתחת לגיל 12 חייב להביא בחשבון את מניין ימי הבידוד שיידרשו להם בטרם יוכלו לשוב למוסדות החינוך" אומרים במטה ההסברה לציבור החרדי, "מעבר לעובדה כי בידוד ילדים הוא באחריות הוריהם ובהתאם לצו שנחתם, הפרה של בידוד מטילה קנס על ההורה, נכון להיום התחלואה במגזר החרדי נמוכה מאוד וחשוב להמשיך לשמר את המצב ולמנוע תחלואה".

קורונה בידוד תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד