י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מרגיש אכזבה גדולה

יו"ר הכנסת: "מתווכח עם הקואליציה, לא אוהב את המצב"

שישה חברי כנסת תמכו בבחירתו של חבר הכנסת ניר אורבך לתפקיד יו"ר וועדת הכנסת, יו"ר הכנסת שהשתתף בדיון חשף: "במוצאי שבת הזמנתי את שני הצדדים לפגישת גישור. הרגשתי אכזבה גדולה כשלא הצלחתי. יש לי ויכוחים עם חבריי לקואליציה, אני לא אוהב את המצב | חברי הכנסת תקפו בזה אחר זה את התנהלות חברי הקואליציה

יו"ר הכנסת: "מתווכח עם הקואליציה, לא אוהב את המצב"
מיקי לוי בכנסת צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הכנסת בחרה בחבר הכנסת מ'ימינה' ניר אורבך לכהן כיו"ר הוועדה, שישה חברי כנסת תמכו בבחירה ללא מתנגדים ונמנע אחד. כאשר חברי האופוזיציה מחרימים את הדיון וההצבעה. במהלך הדיון בוועדה נאמו חברי הכנסת השונים, כמו גם יו"ר הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי מ'יש עתיד' שהביע אכזבה מהתנהלות הממשלה שהוא אחד מראשיה.

מיקי לוי אמר בדיון: "בחודש האחרון עשיתי מאמצים גדולים לפשר בין הצדדים. אף שזה לא בדיוק התפקיד שלי, נטלתי את משימת הגישור. במוצאי שבת הזמנתי את שני הצדדים לפגישת גישור. הרגשתי אכזבה גדולה כשלא הצלחתי. אני עדיין מושיט יד, וישנן הצעות. יש לי ויכוחים עם חבריי לקואליציה, אני לא אוהב את המצב. אני עדין מנסה להשיג ועדה נוספת".

לדבריו, כיו"ר הכנסת, לא יכולתי לתת למצב כזה שהבניין מתפקד חודש ימים ללא ועדות. הוועדות הינם הלב הפועם של הפרלמנט הישראלי". לוי הוסיף ופנה לאורבך ואמר, "אנחנו סומכים עליך שתנתב את הוועדה הזו בשום שכל".

חברת הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' הגיבה לדבריו של יו"ר הכנסת ואמרה: "תדע לך שאין לך כנסת מתפקדת אנחנו לא מאיישים את ועדות הכנסת. אנחנו מחרימים את הדיונים משום שהתנהגתם איתנו בצורה כוחנית בלתי שוויונית ולא הוגנת. המו"מ היה בין כובש לנכבש ולא ניסיונות גישור אמתיים".

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס סיפר אף הוא על התחושות הקשות: "לא היה כיף להיות ח"כ בחודש האחרון. הרגשתי רע. הכנסת עומדת לאבד את הציבור. מרגי פנה לאורבך ואמר, ראשי הועדות אינם קבלני ביצוע. עמדתי כחומה כנגד דרישות רבות של הקואליציה. מסמך שהוגש אתמול, היה מביש ואסור לו להיכתב. חבל מאוד שהוא יישאר לדיראון לדורות".

חבר הכנסת בועז טופורובסקי, חברו של יו"ר הכנסת למפלגה אמר: "אני לוקח אחריות על ההתנהלות שלי ואני חושב שלשני הצדדים יש חלק במצב שנוצר. אנחנו זוכרים שהפער בין הקואליציה לאופוזיציה מזערי. נעשה מאמץ עילאי לעבוד בשיתוף פעולה".

חבר הכנסת מיכל וולדיגר מ'הציונות הדתית' אמרה: "אני 30 שנה עורכת דין. הגעתי לפה מלאה ציפיות אבל התאכזבתי מאוד. צורת חלוקת הוועדות הינה לעג לרש. הממשלה יושבת בוועדות ללא ביקורת".

ח"כ שלמה קרעי מ'הליכוד' חידד את הדברים ואמר: "לצערי התחלת את תפקידך ברגל שמאל. יחד עם זאת, בתפקידך יש לך הרבה יכולות לתקן עיוותים ולהוות חיץ כנגד חוקים נגד עם ישראל ונגד ארץ ישראל. מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

לתוקפים הצטרף גם חבר הכנסת איתמר בן גביר שאמר: "לפחות חצי מאזרחי ישראל חושבים שגנבו להם את השלטון ואת הכנסת. מתנהגים כלפינו בחוסר הגינות. זה ניצחון לא הגון. למנצח צריך להיות אחוות מנצחים". חברו למפלגה חבר הכנסת אופיר סופר הוסיף: "יש חברי כנסת שיש להם אינטרסים הפוכים מאינטרס ביטחון ישראל. יש פה חברי כנסת אנטי ציונים ותומכי טרור".

יו"ר הוועדה אורבך הגיב לדברים ואמר שהוא לוקח ברצינות את הביקורת שנשמעה על מה שהיה בכנסת בחודש האחרון. לדבריו, "השפה הקיצונית והמתלהמת מחוץ לכנסת, מתחילה פה בכנסת. חובה עלינו להוריד את גובה הלהבות. השיח משפיע על המהות. אשתדל לתרום את חלקי למהלך. הכנסת חייבת להוות דוגמא לציבור. נקיים דיונים ענייניים. בעז"ה נעשה ונצליח".

מיקי לוי וועדת הכנסת אופוזיציה ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד