י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פרשיית הריגול שנחשפה

העיתונאי על החשוד: "רגיש מאוד, כעס על מה שקרה לו בתל"ם"

העיתונאי חיים אתגר מספר הבוקר בראיון כי הכיר מקרוב את יעקב אבו אל-קיעאן החשוד הישראלי תושב הפזורה שחשוד שהעביר מידע לאיראנים. אתגר מספר על התרשמותו מהחשוד איתו בילה כמה שעות: "הוא הציג עצמו כסופר פטריוט ודיבר על הצורך להשתלב, לתת למדינה"

העיתונאי על החשוד: "רגיש מאוד, כעס על מה שקרה לו בתל"ם"
חיים אתגר צילום: יחסי ציבור קשת 12

אמש (שני) נחשף כי הישראלי שנעצר בחשד לעבירות חמורות על ביטחון המדינה הוא בדואי תושב הפזורה בשם יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, שחשוד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע.

העיתונאי חיים אתגר דיבר הבוקר בתחנת הרדיו 103FM וסיפר שבעבר נחשף לאותו חשוד: "אני זוכר שקראתי ידיעה מוזרה על איש עסקים בדואי שנחשב לבדואי העשיר בישראל שיש לו הון שמוערך במאה מיליון שקלים", סיפר אתגר. "ראיתי ואמרתי שיש פה סיפור מעניין, יוצא דופן, על אדם שהתחיל מהמקום הנמוך ביותר שאני ראיתי מזה שנים, שגר בתנאים קשים, עבד בעבודות כפיים ועשה דרכו למעלה לאט לאט". אתגר גם ציין כי "יש לו בית מרשים ועובדים רבים".

יעקב אבו אל-קיעאן

אתגר, שמגיש תכנית טלוויזיה שמציגה סיפורים סנסציוניים על הצלחות מרשימות, בדק יחד עם מפיקי תכניתו את הרקע של הישראלי מהפזורה עליו שקל לעשות פרק בתכנית. אתגר תיאר את הווילה הגדולה בה חי אל-קיעאן כבית "שנראה בין מזרח למערב. יש חלקים שמצופים בזהב ומהודרים עם רהיטים מפונפנים, ויש חלקים שנראים פחות מרשימים ונראים בית שלא סיים את בנייתו".

אתגר הדגיש בשיחה כי צוות ההפקה שלו בדק לפני צילום הכתבה האם קיים רקע פלילי מפוקפק ליעקב אבו אל-קיעאן, אך לדבריו מדובר היה בדברים זניחים.

הוא התייחס גם לשיתוף הפעולה של החשוד עם הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון כשהיה חלק מרשימתו לכנסת: "הוא הציג עצמו כסופר פטריוט ודיבר על הצורך להשתלב, לתת למדינה", מספר אתגר ומציין כי החשוד "היה בעבר חבר בליכוד, זאת אומרת זה איש שנמצא בצד הימני. אני חושב שהיו לו חלומות להשתלב בפוליטיקה הישראלית, אנחנו גם נפגשנו אחר כך בסיבוב שהוא עשה עם בוגי ואפילו צילמנו אותם. אני לא יודע מה מתחולל בנפשו של אדם אבל אני יודע שהוא מאוד רגיש ומאוד כעס על מה שקרה לו בתל"ם, שהובטח לו מקום ריאלי".

כזכור, שירות הביטחון הכללי (שב"כ) התיר אמש (שני) לפרסום את פרטי הפרשה הביטחונית שפרטים ממנה נחשפו בימים האחרונים. ב-10 ביוני נעצר לחקירה משותפת של השב"כ והמשטרה, יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע.

החקירה העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם ח'יידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים. במסגרת הקשר העביר לו אבו אל-קיעאן עדכונים על המתרחש בישראל.

כמו כן, הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור. עוד עלה בחקירה כי אבו אל-קיעאן ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של ח'יידר, תוך שהבין שמדובר בגורמים איראנים, ואף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים.

בסופו של דבר, על אף רצונו ונכונותו של אבו אל-קיעאן פגישה זו לא התקיימה. חקירתו של אבו אל-קיעאן הסתיימה, ואתמול הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום חמור בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

איראן ריגול חיים אתגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד