ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
למרות הביקורת

רבנים בציונות הדתית מכירים בממשלה: "יש לשתף פעולה"

כחודש לאחר השבעת ממשלת השינוי, היום מספר רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי מפיצים מכתב, בו הם מביעים את הכרתם בממשלה: "יש כמובן לקבל את הוראותיה בכל התחומים" | הם נימקו: "ממשלת ישראל מקבלת את תוקפה ממדינת ישראל"

רבנים בציונות הדתית מכירים בממשלה: "יש לשתף פעולה"
נפתלי בנט במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע המאבק בין האופוזיציה לקואליציה, היום (שלישי) בכירי רבני הציונות הדתית מודיעים כי הם מכירים בממשלת השינוי, ושיש לשתף פעולה עם כל גורם המרכיב אותה.

במכתב, אשר יופץ ומופץ בקרב המגזר הדתי לאומי, מגיע לאחר כחודש מאז השבעת הממשלה. הרבנים מביעים הו את הכרתם בה, למרות שהאופוזיציה הימנית בכלל, ו'הציונות הדתית' בפרט, מנסים למנוע את ההכרה, בעיקר בראש הממשלה בנט.

"כיום זאת הממשלה בישראל", פותחים הרבנים במכתבם. "יש כמובן לקבל את הוראותיה בכל התחומים, אלא אם כן יהיו הוראותיה מנוגדות לתורה. תקוותינו שתעשה דברים טובים לעם ישראל".

הרבנים, שלמעשה תומכים בממשלה, מנמקים את דעתם: "למדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו ערך תורני חשוב העומד בפני עצמו והיא קדושה. על ידי המדינה מקיים עם ישראל את המצווה הגדולה של יישוב ארץ ישראל".

"ממשלת ישראל מקבלת את תוקפה ממדינת ישראל ומנהלת בפועל את המדינה. יש לשתף פעולה עם כל ממלא תפקיד בממשלה, כשמדובר בטובת מדינת ישראל ובהתקדמותה בכל תחומיה", הוסיפו.

הרבנים שחתמו: הרב איתן אייזמן, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב חיים דרוקמן, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן, הרב דוד חי הכהן, הרב אורי כהן והרב דב ליאור.

עוד רבנים שחתמו: הרב אליקים לבנון, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יעקב פילבר, הרב איסר קלונסקי, הרב חיים שטיינר, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אריה שטרן והרב יעקב שפירא.

מפלגת ימינה הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד