י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"באופוזיציה חוששים מבחירות"

ליברמן נגד החרדים: "שמעתי את זעקות השבר. לא באתי להיות נחמד"

שר האוצר ליברמן אמר במהלך הצהרה לעיתונאים כי התקציב שהוא יעביר לא כולל העלאות מיסים וקיצוצים: "המטרה היא להחזיר את הגרעון לשליטה. לגבי סבסוד מעונות היום - מי שפוגע בציבור החרדי זה ש"ס ויהדות התורה. לא באתי להיות נחמד"

ליברמן נגד החרדים: "שמעתי את זעקות השבר. לא באתי להיות נחמד"
אביגדור ליברמן צילום: פלאש90

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) במהלך שיחה עם עיתונאים כי "לא באתי פה לרצות אף אחד, המחויבות שלי אך ורק לכלכלת ישראל, אני מוכן לשלם מחירים, להיות לא נחמד. פחות מתרגש מביקורות והפגנות".

ליברמן הבהיר במהלך השיחה כי התקציב שהוא מבקש להעביר בשבועות הקרובים אינו כולל העלאות מיסים וקיצוצים, כשהוא מוסיף כי אינו מתרגש מהביקורת שהופנתה כלפיו לגבי שלילת הסבסוד למעונות יום מלומדי תורה חרדים שאינם עובדים.

שר האוצר יחד עם מנכ"ל משרדו רם בלניקוב אמרו בשיחה כי המשק הישראלי נכנס לגירעון משמעותי עוד הרבה לפני הקורונה, והמטרה שלהם היא להחזיר את הגירעון והתקציב לשליטה.

בלניקוב ניסה לחפות על כישלון צפוי וסייג: "אנחנו יוצאים ממצב שהוא טיפול נמרץ אז אי אפשר לצפות שנחזור מיד ל-60% יחס חוב תוצר. המטרה היא להראות תוואי גירעון יורד על פני שנים עד שנתכנס לרמות סבירות".

ליברמן, שבנה את הקריירה שלו על גב הציבור החרדי באמצעות קמפיין מרושע בליווי התבטאויות אנטישמיות זולות, המשיך עם הקו המביש ואמר לגבי שלילת הסבסוד מלומדי התורה: "שמעתי את כל זעקות השבר של הקוזאק הנגזל. מי שפוגע בציבור החרדי זה ש"ס ויהדות התורה. מבחינתם להשאיר אותם בלי פרנסה שכל החיים יהיו תלויים בגמ"חים ובתמיכות".

ליברמן שלל את האפשרות שיצוצו קשיים בהעברת התקציב במסגרת המאבקים הפנימיים בתוך הקואליציה, ואמר: "אני לא מזהה גם במפלגות האופוזיציה רצון עז להגיע לבחירות. אז אני מאמין שאנשים בסוף יעשו את החשבון הנכון".

ליברמן, שהוביל את המדינה פעם אחר פעם לבחירות, הוסיף כי "הדבר הכי לא נכון זה לגרור את המדינה לבחירות חמישיות ואני אומר לך כי הרבה חברי כנסת באופוזיציה יעשו הכול כדי לא להגיע לבחירות חמישיות".

בעניין הקורונה במערכת החינוך, אמר ממלא מקום הממונה על התקציבים באוצר יוגב גרדוס, כי משרדי החינוך והאוצר מקיימים מגעים בניסיון לגבש מתווה מוסכם לפתיחת שנת הלימודים. הוא ציין כי נשקלת האפשרות לחייב תלמידים להיבדק או לקיים את הלימודים בקבוצות.

אביגדור ליברמן תקציב המדינה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד