י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שערוריית גוגל: ענקית התוכנה הודתה באיסוף מידע אישי

חברת גוגל הודתה שמכוניותיה המתעדות בתים ורחובות, אספו גם מידע אישי באמצעות חדירה לרשתות אלחוטיות • לפי החשד נאגר בארכיון החברה מידע של מיליוני משתמשים • תביעות ענק צפויות נגד החברה

מכוניות גוגל
מכוניות גוגל

זו הולכת ומסתמנת כשערוריית העשור ובה מעורבת חברת הענק גוגל שנראה שתצא ממנה בשן ועין.

לפי ההאשמות מכוניות גוגל המתעדות בתים רחובות לצורכי תוכנות החברה חדרו לרשתות אלחוטיות ואספו מידע אישי, כולל פרטי חשבונות אימייל וסיסמאות.

מי שהאשים לראשונה את החברה באיסוף החומר האישי הוא הגוף להגנה על הפרטיות בקנדה שטען שהחברה חדרה לפרטיות המשתמשים ואספה מידע פרטי של אלפי אזרחים במדינה.

בין החומרים שנאספו, הודעות דואר פרטיות, תיעוד דפי אינטרנט שבהם הם צפו וסיסמאות שהם הזינו כאשר כלי הרכב המצלמים של שירות Street View עברו סמוך לבתיהם.

בשל הגילוי החליטו השלטונות בארה"ב, צרפת, גרמניה, ספרד ומדינות אחרות לפתוח בחקירה נגד החברה.

איסוף המידע נעשה באמצעות חדירה לרשתות אלחוטיות ביותר מ -30 מדינות בהם פעלו מכוניות החברה. ולפי ההשערה מדובר בפגיעה בפרטיותם של מליוני אנשים.

החברה טוענת שהדבר נעשה בטעות ונאסף מידע רק מרשתות לא מאובטחות, עוד הוסיפה כי החברה תמחוק את המידע ממאגריה. "בבדיקות שנערכו התברר כי בחלק מהמקרים נאספו הודעות דואר וכתובות URL מלאות, וכן סיסמאות", אמר אלן יוסטס, סגן נשיא להנדסה ומחקר בחברת גוגל. "אנו מבקשים למחוק את המידע בהקדם האפשרי, ומתנצלים פעם נוספת על עצם האיסוף של המידע".

בעקבות הפרשה הוגשה תביעה משפטית כנגד גוגל בצרפת ארצות הברית ומדינות נוספות.

בישראל ככל הידוע, לא פעלה החברה, אך הדבר חושף שוב את פגיעותם של הרשתות האלחוטיות וקלות החדירה אליהם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד