ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
חידוש

לקראת ט' באב: מוקד מענה הלכתי וחוברת מידע הופקו על ידי מאוחדת

לקראת צום ט' באב מכון המחקר של מאוחדת הפיק חוברת מידע בשיתוף מוקד ה.ר.ב וכן יפעל מוקד מענה הלכתי 24 שעות ביממה

לקראת ט' באב: מוקד מענה הלכתי וחוברת מידע הופקו על ידי מאוחדת
כינוס הלכתי במאוחדת צילום: יח"צ

כחלק מפעילותה למען הקהילה ושיתוף הפעולה ההדוק שהיא מקיימת באורח תדיר עם הרבנים, נערכת מאוחדת לקראת צום ט' באב ותפעיל בשיתוף פעולה עם מוקד ה.ר.ב קו פתוח מיוחד לשאלות הציבור
בטלפון 02-5020202, זאת במטרה להעניק מענה מוסמך ויעיל בשאלות הנוגעות לרפואה והלכה וצום ט' באב בזמינות הגבוהה ביותר . בנוסף לכך תפעיל מוקדים עם מענה הלכתי-רפואי לשאלות הרבות בשיתוף פעולה עם בתי ההוראה השונים ברחבי הארץ.

השנה מאוחדת יוצאת  במיזם חדשני וחסר תקדים ומוציאה  לאור עלון מידע המרכז את השאלות   הרלוונטיות הנוגעות לצום  אשר לובנו ונערכו בשיתוף כל הגורמים  מצד ההלכה מחד ומצד הרפואה מאידך וכל זאת בהסכמת גדולי הפוסקים הגאון הגדול רבי משה שאול קליין שליט"א אשר סמך את ידיו על הלכות אלו כמו"כ ההלכות נראו גם לעיניו של הגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א חבר נשיאות מועצת חכמי התורה וסמך את ידיו להלכה למעשה גם לבני עדות המזרח.

החוברת המיוחדת מופצת במרפאות מאוחדת ברחבי הארץ, שם ניתן מענה מפורט לשאלות רבות הנוגעות לצום ט' באב תוך הכוונה רפואית והלכתית כיצד יש לנהוג במקרים רבים. בחוברת מובא  סיכום מקיף ובהיר של ההלכות הנוגעות לחולים בתשעה באב, בכתיבתו ועריכתו של הגאון רבי אשר לנדאו שליט"א ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של מאוחדת בניהולו של ד"ר שמואל קלאנג מנהל מכון המחקר של מאוחדת.

לחצו כאן להורדת החוברת>>


שירותי בריאות לט' באב • קרדיט: באדיבות המצלם

הגאון הרב אשר לנדאו ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של מאוחדת שריכז את המידע כתב בדבריו ללקוחות כי "לקראת צום תשעה באב מוגש לכם מידע רפואי הלכתי שמתייחס להשלכות הצום למצבים רפואיים שונים. המידע הזה אינו מהווה פסיקת הלכה פרטנית אלא מידע כוללני. הנחיות אלו נערכו בשיתוף ובהתייעצות עם רופאי מאוחדת, והינן מומלצות רפואית והלכתית, יחד עם זאת חובה על כל מי שהמידע הרפואי נוגע אליו להתייעץ עם רופאו האישי בקשר לצום ולהביא את המלצת הרופא לרבו לפסיקת הלכה ייעודית עבורו".

בנוסף מובאות בחוברת המיוחדת הוראות תזונה לצמים ע"י ד"ר סיגל סופר, דיאטנית ראשית – חטיבת הרפואה מאוחדת.

הרב טירנאור יו"ר מוקד הרב: השאלות הזקוקות להכרעה, הן רבות, קשות מנשוא ומגוונות - טיפולים רפואיים, הנשמה, השתלות, ניתוחים, תרופות, שבת. אלו שאלות הנוגעות לפיקוח נפש ולאיסורים החמורים ביותר שבתורה, בעולם היהודי כולו קיימת רק כתובת אחת הזמינה במשך כל שעות היממה, בראשה עומדים גדולי הדור, והרבנים המשיבים בה הם בעלי מומחיות מיוחדת בהלכות רפואה. מוקד ה.ר.ב. - מענה הלכתי רפואי בינלאומי - בית הוראה לענייני הלכה ורפואה שיהיה זמין בכל יום ובכל שעה, בטלפון ובמייל, כשרבנים מומחים מאיישים אותו ומשיבים על כל שאלה הלכתית- רפואית המגיעה לשולחנם. כשההכוונה ההלכתית הינה בראשותו של הגאון רבי משה שאול קליין שליט"א רב שכונת "אור החיים" ותלמידו של מרן בעל "שבט הלוי" זיע"א, המוכר בעולם כולו כאוטוריטת על בתחום סבוך וקשה זה.

"זו לא הפעם הראשונה שיש לנו את העונג והכבוד לעבוד בשיתוף פעולה עם מאוחדת אשר תמיד שמה לנגד עיניה את טובת המטופל ורווחתו" אומר הרב ישראל פינחס טירנואר יו"ר מוקד ה.ר.ב שמוסיף כי "גם השנה, לקראת תשעה באב תשפ"א אנו זוכים להפעיל את המוקד עבור שאלות הנוגעות לתענית ביחד עם מאוחדת ורופאיה הבכירים".

בגלל חומרתו היתירה של צום תשעה באב, רבות הן השאלות המתעוררות אצל חולים ועוד.

מנהל השיווק למגזר החרדי במאוחדת הרב משה ברים: "חלק בלתי נפרד ממאוחדת הוא הקשר ההדוק ושיתוף הפעולה התמידי עם הקהילה והרבנים. לכן, אנו רואים חשיבות רבות בקיום מגוון הפעולות על מנת להעניק ללקוחותינו את מלוא המידע לקראת צום תשעה באב  המקצועי ביותר הן מצד ההלכה והן מצד הרפואה".

לחצו כאן להורדת החוברת>>

 

קופת חולים מאוחדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד