י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוער בעיריית ראשל"צ

צפו: נציג ש"ס התגזען על חב"ד ופוטר: "בעל תשובה תימני אהבל"

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הדיח היום מהקואליציה את יו"ר סיעת ש"ס בעיר אריה כהן. ההדחה מגיעה לאחר עימות שפרץ בנוגע לגן של קהילת חב"ד בעיר, במהלכו כהן השתולל והתבטא בצורה גזענית ומכוערת נגד ההורים מחב"ד | כהן: "גאה מאוד שכך רואים אותי נלחם אחד כנגד רבים על החינוך הטהור והיה זה שכרי. תודה למי שצילם ישר כח"

צפו: נציג ש"ס התגזען על חב"ד ופוטר: "בעל תשובה תימני אהבל"
הוויכוח הסוער בעיריית ראשון לציון צילום: צילום מסך

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הדיח היום (שלישי) מהקואליציה את יו"ר סיעת ש"ס בעיר אריה כהן. קינסטליך אף ביטל את האצלת הסמכויות שניתנו לכהן כ"משנה לראש העירייה" ומחזיק תיק "מורשת יהודית".

לטענת גורם המעורה בפרטים, הרקע לפיטורים הם חילוקי דעות בנוגע לבניית גן ילדים עבור קהילת חב"ד בעיר, שכהן סירב לאשר, ממניעים פוליטיים וכלכליים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נשמע אריה כהן משתולל ומתבטא באלימות מילולית נגד ההורים החב"דיים, כשכהן אף מתבטא באמירות גזעניות ומכוערות.

אימא לאחד הילדים טוענת בפניו כי הרביצו לילדה בגן. כהן מגיב בזלזול: "אז תפני למשטרה". הורים אחרים מאשימים אותו בחינוך בדרך האלימות ובחוסר התחשבות בחינוך ילדיהם.

בתום העימות הסוער נשמע כהן צועק לעבר אחד הנוכחים שגונן על דרישת נציג חב"ד: "תגיד, אתה סמרטוט שלו? הוא עובד עליך בעיניים, שני בעלי תשובה תימניים. אתה תימני אהבל".

אחת הנוכחות צעקה בתגובה: "אתה גזעני בנוסף להכול", אבל כהן המשיך בשלו, וצעק שוב: "אתה אהבל על מדים".

ההדחה עוררה סערה בעיר, והיא מצטרפת לשורה של דרמות שהתחוללו במהלך הימים האחרונים במספר ערים בישראל, החל מבית שמש ועד חיפה.

אריה כהן מסר בתגובה: "רה"ע לא עומד בשום הבטחה ובשום סעיף של ההסכם הקואליציוני שחתמנו עליו".

אריה כהן הגיב מאוחר יותר: "חברים יקרים בגלל ה'פייק פרסומים' על התפטרותי מהקואליציה והעובדות המבלבלות שכל אחד מפרסם, הריני להעלות בכתב את הסיבה האחת והיחידה שגרמה לי לצאת לאופוזיציה.

מלבד העובדה שרז וליאל מובילים בעיר חילולי שבת המוניים כולל תחבורה ציבורית בשבת ועוד... ליאיל אבן זהר מ"מ ראש העיר מחזיקת תיק החינוך, בתמיכתו של רז, מובילה מדיניות להעביר את החינוך הטהור של המוכר שאינו רשמי לציבור התורני חרדי לממ"ח היינו ממלכתי חרדי, כמו ממלכתי דתי שהם יקבעו את הצוות ההוראה, העובדים ואף יכתיבו את הנושאים הנלמדים כמו בממלכתי דתי... על דבר זה מסרו אבותינו ואבות אבותינו את הנפש... ועל קבלת החלטה אתמול בישיבת הנהלה לפתוח גן ילדים כזה לציבור החרדי יצא הקצף ולא יכולתי להבליג יותר...", ציין כהן.

לטענתו, "על כגון דא אמסור את הנפש שכך ציוו אותנו חז"ל בנושא חינוך ייהרג ולא יעבור ואין על מה להתפשר... שאר הדיבורים זה לשון הרע ורכילות... מילה אחת על הסרטון שמופץ... אז כן אני גאה מאוד שכך רואים אותי נלחם אחד כנגד רבים על החינוך הטהור והיה זה שכרי... ותודה למי שצילם ישר כח... באהבה, הרב אריה כהן יו"ר תנועת ש"ס וחבר מועצת העיר ראשל"צ שימשיך לשרת אתכם מהאופוזיציה", דברי כהן.

עיריית ראשון לציון חב"ד גן ילדים גזענות ש"ס אריה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד