י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פנסיה לעובדת משק בית - החוק מחייב את כולם!

חשוב להכיר כמה נקודות חשובות אודות קרן הפנסיה שכולנו צוברים מידי חודש במשך שנים ארוכות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר בבהירות ובפשטות את כל המידע הרלוונטי, הפרקטי וחשוב ביותר על קרן הפנסיה שלכם

פנסיה לעובדת משק בית - החוק מחייב את כולם!
ניקיון צילום: FREEPIK

פנסיה היא מעין גמלה המשולמת בפעימות חודשיות לכל עובד בגין כל שנות עבודתו. כל מעסיק חייב להפריש לעובדיו קרן פנסיה אשר עתידה לשמש אותו לאחר פרישתו. חשוב להדגיש ולומר כי בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים בכל פרטי חוקת הפנסיה בישראל כאשר השינויים המרכזיים והמשמעותיים ביותר כוללים חובת הפרשת פנסיה לשכירים, חובת הפרשת פנסיה לעצמאים, שינויים בגובה ההפרשה, פנסיה תקציבית לעומת פנסיה צוברת ועוד. חשוב להדגיש ולומר כי במסגרת כלל השינויים בפרטי החוקה מהשנים האחרונות, הפרשת פנסיה לעובדת משק בית אף היא הפכה לחובה של ממש. גם אם עובדת משק הבית תרצה למחול על זכותה להפרשות אלה, אין לה כל יכולת לעשות זאת. כלומר, קרנות הפנסיה רלוונטיות עבור כל אחד ואחת מאיתנו, ולא משנה מהו תחום עיסוקו, היקף משרתו או משך זמן עבודתו. לכן, חשוב להכיר כמה נקודות חשובות אודות קרן הפנסיה שכולנו צוברים מידי חודש במשך שנים ארוכות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר בבהירות ובפשטות את כל המידע הרלוונטי, הפרקטי וחשוב ביותר על קרן הפנסיה שלכם.

הסיבה בגינה חובה להפריש קרן פנסיה

ראשית, חשוב כבר בפתיחת הדברים לעמוד על הרציונל העומד מאחורי קרנות הפנסיה של כולנו. אפיק חיסכון זה מבטיח לכל עובד מעין קצבה חודשית שתכנס לחשבון הבנק שלו גם אם הוא יגיע למצב בריאותי שלא יאפשר לו להמשיך לעבוד או לחילופין, יגיע לגיל הפרישה לפנסיה. החוק המחייב כל עובד ומעסיק בהפרשת פנסיה נועד בכדי למנוע מצבים בהם אנשים שעבדו כל חייהם מוצאים את עצמם נטולי כל הכנסה בעת זקנתם. לכן, חוק חובת הפרשת הפנסיה אינו פוסח על שום עובד, לרבות פנסיה לעובדת משק בית. שנית, חשוב להכיר את אופן הפרשת הפנסיה על פי חוק במטרה לוודא כי המעסיק שלכם אכן מפריש את מלוא הסכום אותו הוא חייב להפריש במסגרת החוק. כפי שציינו, בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים בכל חוקי הפנסיה, כעת החוק מחייב הפרשה על סך 18.5% מהשכר החודשי של העובד כאשר 6% מנוכים ממשכורתו של העובד ועוד 12.5% נוספים מגיעים ישירות מהמעסיק.

פנסיית זקנה - משמשת בגיל הפרישה

פנסיה לעובדת משק בית כמו לכל עובד אחר בכל תחום, מתחלקת למספר סוגי פנסיות שונות, נציג את השכיחות ביותר:

הסוג הראשון והשכיח ביותר הוא פנסיית זקנה. פנסיית זקנה מתחילה את דרכה בעת פרישתו של העובד בהגיעו לגיל הפרישה. גיל הפרישה עובר לא מעט שינויים עם השנים אך כאשר עובד מגיע לגיל הפרישה הקבוע בחוק, הוא זכאי להפסיק את עבודתו ולקבל פנסיית זקנה. אנשים רבים כיום בוחרים להמשיך ולעבוד גם לאחר הגיעם לגיל הפרישה בשל העובדה הפשוטה כי החוק המחייב הפרשת פנסיה החל את דרכו רק בשנת 2008 מה שאומר שכל אותם המגיעים לגיל הפרישה בשנים הקרובות, לא הספיקו לחסוך בהפרשות הפנסיה שלהם סכום המאפשר להם להתקיים מגמלת הפנסיה החודשית. סיבה נוספת לכך שאנשים רבים בוחרים להמשיך לעבוד גם לאחר גיל הפרישה היא העדפתם למלא את יומם בעשייה. המשך העבודה לאחר גיל הפרישה אינו פוגע בשום צורה בקרן הפנסיה ואף להיפך, מאפשר לעובדים להמשיך ולצבור סכום גדול יותר שיחולק לפחות שנים, מה שיכול להגדיל משמעותית את סך הגמלה החודשית.

פנסיית נכות - משמשת באובדן כושר עבודה

הסוג השני והשכיח מעט פחות הוא פנסיית נכות. פנסיית נכות אף היא סוג של גמלה חודשית המאפשרת לכל אדם שאיבד את כושר עבודתו להמשיך ולהתקיים בכבוד על אף שאינו יכול לעבוד. חשוב לדעת כי גם אם הפגיעה אינה מונעת מהעובד להמשיך ולעבוד, אלא רק מגבילה אותו בסוג מסויים של עבודות, שעות עבודה יומיות או שלל הגבות נוספות, ניתן לקבל בגין כך פנסיית נכות מופחתת. פנסיית נכות מופחתת זו נועדה בכדי לפצות את העובד על מגבלותיו המונעות ממנו לעבוד בתחום בו עבד טרם הפגיעה או באחוזי המשרה הגבוהים שעבד בעבר. לא אחת פנסיה לעובדת משק בית מסייעת לה להתמודד עם פציעות ופגיעות שונות במהלך עבודתה. גם במקרים בהם הנכות המגבילה היא זמנית בלבד, ניתן לקבל על כך פנסיה זמנית לכל התקופה  שהעובד אינו כשיר לחזור למקום עבודתו.

פנסיית שאירים - משמשת את שאירי הנפטר

הסוג השלישי הוא פנסיית שאירים. פנסיית שאירים משולמת ליורשי הזכאי בכספי הפנסיה שנפטר. בן/בת זוג או ילדיו של הנפטר מוגדרים שאירים וכספי הפנסיה שלו יועברו אליהם. כמובן, פנסיה לעובדת משק בית מזכה אותה וכן את יורשיה בכלל סוגי הפנסיות שצויינו מעלה. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם לקבל את כל המידע הנדרש על מנת לעמוד על כל זכויותיכם. אז לאחר שסקרנו לא מעט מידע אודות תחילתה של הפנסיה וסוגיה השונים, חשוב שתכירו את הפנסיות הקיימות בישראל. פנסיה לעובדת משק בית, פנסיה לעובדי מדינה ואף פנסיה לעצמאים עובדת באחת משתי האפשרויות שיובאו מטה בפירוט, קראו עוד.

פנסיה תקציבית לעומת פנסיה צוברת

האפשרות הראשונה היא פנסיה תקציבית. פנסיה תקציבית אינה מצריכה הפרשות חודשיות מהעובדים. הפנסיה ממומנת מתקציב המעסיק על פי כללים שנקבעו טרם תחילת העסקתו של העובד. חשוב להדגיש ולומר כי אפשרות זו אינה שכיחה במיוחד, רוב ככל העובדים זכאים לקרן פנסיה באפשרות השניה, פנסיה צוברת. פנסיה צוברת מצריכה הן מהמעסיק והן מהעובד להפריש יחד כ 18.5% מהשכר מידי חודש במטרה לצבור עם השנים סכום כסף מכובד, אשר ישמש את העובד לאחר גיל הפרישה. פנסיה זו משמשת פנסיה לעובדת משק בית, עצמאיים ועוד מגוון רחב של עובדים. כעת, לאחר שהכרנו את תחילת דרכה של הפנסיה בישראל, הכרנו את הסוגים השונים של הפנסיות וכן את האפשרויות הנהוגות בישראל, כל שנותר זה לבחור נכון חברה אמינה, גדולה, מקצועית ומדוייקת שתדע להעניק לכם אחוזי תשואה על סכום החיסכון.

כך תבחרו נכון את החברה הטובה ביותר לקרן הפנסיה שלכם

לשם כך חשוב להכיר שני נתונים חשובים, האחד הוא אחוזי התשואה בשנים האחרונות והשני הוא גובה דמי הניהול. כיום יש לא מעט חברות אשר ישמחו שתפקידו את כספיכם אצלם בשלל מסלולים שונים לבחירה. לכן קיימת חשיבות רבה לערוך מעין השוואה בין החברות השונות על מנת לאתר את החברות אשר מציעות מסלולי רווחיים במיוחד. לאחר שהצלחתם לאתר מספר מצומצם של חברות אשר הצליחו להגיע לאחוזי תשואה גבוהים במיוחד באופן יציב בשנים, חשוב לבדוק מה גובה דמי הניהול שתידרשו לשלם על השירות. חישוב פשוט של הפרש אחוזי התשואה עם דמי הניהול יאפשרו לכם לבחור את החברה הרווחית ביותר לאורך שנים.  חשוב להדגיש כי ישנה אפשרות של איחוד קרנות פנסיה במידה והמעסיקים השטנים שלכם הפרישו את כספי הפנסיה למקומות שונים. מעבר להליך איחוד קרנות פנסיה, ניתן אף להעביר את הכספים שלכם מחברה אחת לאחרת ללא כל בעיה. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מעניק לכם את כל המידע הרלוונטי והחשוב ביותר על קרן הפנסיה שלכם.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

דרך מנחם בגין 156, ת"א 6492108

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד