י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעיר של השליח שנפטר במגפה

ביוזמת צעירי חב"ד: מחנה קיץ מרגש על אדמת אירופה

לאחר שנתיים בצל מגפת הקורונה שאתגרה את עבודתם של שלוחי חב"ד בעולם ובעיקר ביבשת אירופה ישהו ילדי השלוחים מאירופה וישראל במחנה קיץ בהנובר גרמניה.

ביוזמת צעירי חב"ד: מחנה קיץ מרגש על אדמת אירופה
קעמפ ילדי השלוחים צילום: יוסי ג'רופי

בחב"ד הוכרז על מיזם מרגש במיוחד, ילדי השלוחים מאירופה ומישראל יפגשו במחנה קיץ ייחודי בעיר הנובר שבגרמניה, בעיר בה שליח חב"ד הרב בנימין וולף ז"ל שנפטר מסיבוכי מגפת הקורונה ואשתו ומשפחתו מנהלים את מרכז חב"ד הגדול בעיר.

בחב"ד אומרים כי ילדי השלוחים היו בשנתיים הללו בטלטלה לא פשוטה, כאשר הקהילות היהודיות באירופה היו במשבר שלא היה כמותו מאז מלחמת העולם השניה, סגירת בתי הכנסת ומוסדות הקהילה במשך חודשים רבים והלחץ הכלכלי של רבים מחברי הקהילה היוו מכה קשה לקהילות, ידי שלוחי חב"ד היו עמוסות עבודה לשמר וללקט יהודי אחר יהודי, משפחה ומשפחה שלא תאבד חלילה. כעת אם כן זה הזמן להשקיע בילדי השלוחים ולאחר חודשים ארוכים של בידוד חברתי, יזכו ילדי השלוחים בכל אירופה להיפגש עם מאות בני השלוחים בישראל על אדמת הנובר שבגרמניה.

המיזם המרגש נעשה על ידי ארגון צעירי חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, העומד בראש מערך השלוחים בארץ.

הרב אהרונוב לצד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג

ארגון צעירי חב"ד נמצא כיום בשיא של כל הזמנים. הארגון הודיע בתחילת השנה על יציאתה לשליחות של משפחת השלוחים 1000 שהצטרפה למערך האדיר של שליחות חב"ד בישראל, ובחודש האחרון צעירי אגודת חב"ד אירגנה את המעמד האדיר של סיום הרמב״ם בבריכת הסולטן בירושלים עם למעלה מרבבת משתתפים ובהשתתפות מועצת גדולי התורה ועשרות אדמו"רים. אירוע שהביא לתנועה הרבה כבוד והערכה בקרב כל החוגים.

אין ספק כי בשנים האחרונות תנועת חב"ד הפכה להיות אחד הגורמים המשפיעים ביותר בציבוריות הישראלית, רבים רבים מצביעים על חב"ד ובתי חב"ד כמי שהביאו את השינוי הדרמטי וכניסת המסורת שנעשה בקרב האומנים ואנשי התרבות בישראל ובכלל במהפך שמתקיים בלמעלה מעשור שנים האחרון בו הפך הציבור היהודי בישראל למסורתי יותר ויותר.

ארגון צעירי חב"ד כיום פרוס בכל שכונה בישראל עם למעלה מאלף משפחות שלוחים, וכ- 120 בתי הספר של חב"ד בחלקם פונים במוצהר גם לציבור החילוני המסורתי שמגיע בהמוניו.

מי שעומד היום בראש הארגונים המרכזיים של חב"ד בישראל ומי שעומד מאחורי מיזמי הענק של חב"ד הוא ראש מפעל השליחות ויו"ר חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב אהרונוב זוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלות ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בארץ ובעולם.

הנובר חב"ד יוסף יצחק אהרונוב בנימין וולף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד