י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טופלה בנסיוב ישראלי

בגן השעשועים: בת 11 הוכשה מנחש ואושפזה

בת 11 מיישוב בשפלה הגיעה אתמול למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית, לאחר שהוכשה על ידי נחש, היא טופלה בנסיוב ישראלי מיוחד של חברת 'קמהדע' שהודיעה במקביל על המשך הפצת הנסיוב לכל חדרי המיון ברחבי הארץ

בגן השעשועים: בת 11 הוכשה מנחש ואושפזה
נחש צילום: unsplash

תקופת הקיץ מכונה גם כעונת הנחשים, ושיא בהכשות נרשם בדרך כלל בישראל החל מחודש מאי כאשר על פי הערכות במערכת הבריאות, כ-58% מההכשות מתרחשות באיזור המרכז, כ-33% בדרום וכ -9% באיזור הצפון. אתמול (שני) בת 11 אושפזה במרכז הרפואי קפלן בשל הכשת נחש.

אביה של הילדה שחזר את האירוע: "אתמול בשעות הערב היא היתה עם חברות בגן שעשועים, והוכשה על ידי נחש. ברגע שקיבלתי את ההודעה נסעתי לקחת אותה למיון בדחיפות. התקשרנו מהדרך להתייעץ עם רופא, שהסביר לנו שאסור לנסות לשים חסם עורקים, שצריך למעט בתזוזה ושיש לקחת אותה כמה שיותר מהר למיון".

ד"ר עמית רינגל, רופא ילדים בחטיבת הילדים במרכז הרפואי קפלן הוסיף וסיפר: "הילדה הגיעה למלר"ד כשהיא סובלת מהקאות וכאבי בטן. היא הועברה למחלקת ילדים ב׳ וטופלה בנסיוב (סרום) תוצרת כחול לבן ובעקבות הטיפול חל שיפור במצבה, וכרגע יש לה נפיחות באזור ההכשה. היא מוגדרת במצב קל וצפויה להשתחרר בקרוב".

בתוך כך היום עדכנו בחברת 'קמהדע' יצרני הנסיוב, על המשך אספקת הנסיוב הייעודי לטיפול בהכשת שני סוגי הנחשים הארסיים הנפוצים בארץ, צפע מצוי ואפעה מגוון לכל המחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד) ברחבי הארץ.

יצוין כי הנסיוב כחול לבן של קמהדע יוצר במתקן ייעודי שהוקם במיפעל בקיבוץ בית קמה שבנגב, בשיתוף משרד הבריאות ומשם כבר הגיע לכל חדרי המיון בבתי החולים בכל רחבי הארץ וגם כמובן למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית.

האספקה של הנסיוב כחול לבן התבצעה במסגרת הסכם שחתם משרד הבריאות עם חברת קמהדע אשר כלל הקמת מערך מתקדם לפיתוח נסיוב נגד ארס הנחשים הארסיים הפעילים בשטחי מדינת ישראל. קמהדע מספקת את הנסיוב למשרד הבריאות בהצלחה מזה כעשור באופן רציף, ובכך מתאפשר כיסוי מלא של הטיפול בהכשות נחשים במדינת ישראל.

קמהדע, היא חברת תרופות ציבורית ישראלית המתמחה בפיתוח תרופות מצילות חיים המבוססות על חלבונים המופקים מפלזמה ומייצרת אותן במפעל החברה הנמצא בקיבוץ בית קמה שבנגב. לחברה שמשרדיה ממוקמים בפארק המדע באזור התעשייה של נס ציונה ורחובות, מגוון תרופות מתקדמות לטיפול במושתלי איברים ומחלות יתום נדירות אשר הוגשו לסל הבריאות לשנת 2022. קמהדע עוסקת במקביל גם ביבוא תרופות חדשניות ובימים אלו משיקה בישראל תרופות חדשות לטיפול באסטמה, COPD ואלרגיה. בנוסף מפתחת קמהדע בשיתוף משרד הבריאות תכשיר נוגדנים כחול לבן כנגד נגיף הקורונה, המופק מפלזמה של מחלימים ומיועד לטיפול בחולי קורונה.
החלמה מהירה

נחש תוצרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד