ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מלחמתה של הממשלה בחרדים

ב'ימינה' מקדמים יוזמה: אברכים סרוגים לא יפגעו מגזירת ליברמן

לאחר שהמערכת הפוליטית סערה בעקבות החלטתו של שר האוצר על קיצוץ ושלילת סבסוד הצהרונים לילדי אברכים, ב'ימינה' רוצים להפחית את הזעם כלפיהם - ומקדמים החרגה לאברכי הציונות הדתית | במפלגות החרדיות תוקפים: "ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים"

ב'ימינה' מקדמים יוזמה: אברכים סרוגים לא יפגעו מגזירת ליברמן
תלמידים מהציונות הדתית צילום: פלאש 90

ב'ימינה' מנסים למזער את הביקורת עליהם בעקבות גזרתו של שר האוצר אביגדור ליברמן באשר לסבסוד צהרונים לבני אברכים, ומקדמים יוזמה, שתחריג את אברכי הציונות הדתית שימשיכו להנות מהסבסוד.

במפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, על פי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', שוקלים לקדם החרגה בגזרתו של שר האוצר, כך שאברכי המגזר הדתי-לאומי, שנחשבים למעטים ביחס לאלה החרדים, לא ייפגעו מההחלטה על מעונות ילדיהם.

ההחרגה תתבצע בכך, שאברך ששירת בצה"ל יהיה זכאי לקבל את הסבסוד לילדיו במעונות, כך שהוא לא ייפגע מהגזרה. אם הקריטריון ייכנס, ככל הנראה רק אברכים סרוגים יהנו ממנו.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני הגיב לפרסום ואמר: "יצא המרצע מן השק אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו. ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית".

היוזמה שמקדמים ב'ימינה', מגיעה בין היתר לאחר שישיבות מהציונות הדתית שלחו בסוף השבוע האחרון מכתב לראש הממשלה בנט שבו הם קוראים לפעול לביטול המהלך שמוביל שר האוצר ליברמן, שפוגע כאמור גם באברכים שלהם.

"החלטתו הדרקונית של השר ליברמן פוגעת בחריפות בסטטוס קוו העדין", טענו במכתבם, "כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם".

"אנו פונים אליך בבקשה לביטול הנחיה רעה זו ולפעול לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי. אנו קוראים לך כראש הממשלה של מדינת ישראל להוביל מדיניות אחראית וממלכתית של כיבוד המגזרים השונים", הוסיפו.

כאמור, בשבוע שעבר הודיע אביגדור ליברמן כי החל מהשנה הבאה, תבוטל ההנחה במעונות יום עבור אברכים, והיא תינתן רק למשפחות בהן שני בני הזוג עובדים.

מפלגת ימינה מעונות יום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד