י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתייצבים לצד החרדים

הישיבות הסרוגות נגד היוזמה של 'ימינה'

למרות שב'ימינה' התכוונו ללכת לקראת האברכים הסרוגים, בישיבות המגזר הדתי-לאומי מבהירים כי הם דורשים לבטל את גזרת ליברמן לכל האברכים - ובכך מתייצבים לצד אלה החרדים | סמוטריץ': "בנט ושקד מנסים לזרוע פיקוד בין הציונות הדתית לחרדים"

הישיבות הסרוגות נגד היוזמה של 'ימינה'
צעירים מהציונות הדתית צילום: Gershon Elinson/Flash90

לאור הפרסום הערב (שלישי) ב'כאן 11' כי ב'ימינה' מתכוונים להפלות את החרדים ולקדם ביטול קיצוץ קצבאות הצהרונים לילדי האברכים הסרוגים, בישיבות במגזר הדתי-לאומי מבהירים שהם נגד היוזמה.

בהודעה שפורסמה מטעם רוב ישיבות 'הציונות הדתית', הללו מכריזות כי הן נגד היוזמה של 'ימינה' להחריג את האברכים הסרוגים בביטול הסבסוד ודורשים לבטל את הגזירה לכל האברכים באשר הם, גם החרדים.

"כפי שהודגש במכתבנו לראש הממשלה", ציינו במכתב של 'איגוד ישיבות ההסדר' והמשיכו, "אנו דורשים לבטל את הפגיעה הקשה באברכים ובכל עולם התורה על כל סוגיו, ללא הבדל מגזרים או צבעי כיפה".

ישיבות הציונות הדתית שלחו בסוף השבוע האחרון מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, שבו הם קראו לו לפעול לביטול המהלך שמוביל שר האוצר ליברמן, שפוגע כאמור גם באברכים שלהם.

כאמור, הערב דווח שב'ימינה' מנסים למזער את הביקורת כלפיהם בעקבות גזרתו של שר האוצר אביגדור ליברמן באשר לסבסוד צהרונים לבני אברכים, ומקדמים יוזמה, שתחריג את אברכי הציונות הדתית שימשיכו ליהנות מהסבסוד.

ההחרגה תתבצע בכך, שאברך ששירת בצה"ל יהיה זכאי לקבל את הסבסוד לילדיו במעונות, כך שהוא לא ייפגע מהגזרה. אם הקריטריון ייכנס, ככל הנראה רק אברכים סרוגים יהנו ממנו.

"‏ערב תשעה באב, בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת. הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי", תקף יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'. לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה"

"אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה", הוסיף.

ישיבות הסדר הציונות הדתית סבסוד צהרונים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד