י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הכרת הטוב

הקצין קיבל עליה והנכדה נקראה על שם הסבתא שנהרגה

הקצין הישראלי גולן ואך, שסייע בזיהוי גופותיהם של הזוג איינסוורת' בהתמוטטות הבניין בסורפסייד, פלורידה, עלה לתורה ביום חמישי האחרון וליד ספר התורה נקרא שמה של נכדת בני הזוג, שנקראה על שם הסבתא

הקצין קיבל עליה והנכדה נקראה על שם הסבתא שנהרגה
הקצין בעלייה לתורה צילום: מתוך הפייסבוק של דובי איינסוורת'

הקצין הישראלי גולן ואך שסייע בזיהוי גופותיהם של בני הזוג צבי ואיטה איינסוורת' ע"ה שנספו בקריסת הבניין במיאמי, פלורידה, כובד בעלייה לתורה ביום חמישי שעבר, ובאותו המעמד נקראה נכדתם של הנספים, על שם הסבתא שאותה לא זכתה להכיר.

כאשר אל"מ גולן ואך הגיע לנחם את משפחת איינסוורת' בימי השבעה, מטרתו העיקרית הייתה להרגיע אותם כי על בסיס הנתונים שצוותו גילה, איטה וצבי איינסוורת' מתו במהירות ולא סבלו משך שעות או ימים. באותו ביקור ניחומים הוא גם השתתף באירוע לא שכיח.

כשהגיע, התכוננה המשפחה לתת את שם התינוקת, שנולדה לבנה של איטה ע"ה, דובי ואשתו, שנולדה יום לפני קריסת הבניין ב-24 ביוני, מתוך הכרת הטוב לקצין ואך על מאמצי צוותו לאתר ולזהות את גופות ההורים, הוא נקרא לעלות לתורה, ואז התינוקת נקראה על שמה של הסבתא.

מתוך הפייסבוק של דובי איינסוורת'.

"בהכרת תודה עמוקה אני משתתף בלתת את שמה של בתנו איטה איינסוורת', על שם אמי עליה השלום", כך כתב אבי התינוקת בפייסבוק. "הבת שלי צריכה ללכת בדרכי אמי, להתחבר לעומק עם כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם בצורה חיובית, מרוממת רוחנית".

אבי התינוקת הוסיף וכתב: "התכבדנו שקצין צה"ל שהיה אחראי למאמצי החיפוש של הוריי ישתתף בקריאת התורה, תודה לאל"מ גולן ואך ולצה"ל, שעזרו בתהליך הזה, זה מנחם מאד, אל"מ ואך הוא נשמה מיוחדת שלעולם לא נשכח".

גולן ואך, שהוביל את יחידת החילוץ הלאומית מישראל, הגיע למיאמי בעקבות קריסת הבניין בן 12 הקומות במטרה לסייע במשימת החילוץ, כעבור שבוע הוא היה חלק מהצוות שמצא וזיהה את איטה בת ה-66 ע"ה, ובעלה צבי, בן ה-68 ז"ל.

בני הזוג, צבי ואיטה ז"ל, חגגו רק לאחרונה את לידתם של שני נכדים, לבנם המתגורר בדרום אפריקה נולד תינוק, וגם לבנם המתגורר בפלורידה נולד תינוק ימים ספורים לפני הקריסה. כך סיפרה אחייניתם חנה הרל לסוכנות הידיעות AP.

בני הזוג איינסוורת', התגוררו באוסטרליה כמעט 20 שנה ובשנים האחרונות עברו לפלורידה כדי לשהות לצד ילדיהם. אך הם עדיין חילקו את זמנם בין אוסטרליה למיאמי. יש להם שבעה ילדים, רובם מתגוררים בפלורידה, כולל בת שחיה במרחק של מספר רחובות בלבד מאתר הקריסה.

אסון מיאמי קריאת התורה קריאת שם עליה לתורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד