י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למי יילך הקרדיט

השיחות עם איראן יתחדשו רק לאחר כניסתו של 'הקצב' לבית הנשיא

באיראן הוחלט להקפיא את שיחות הגרעין עד לכניסתו של הנשיא הנבחר שמכונה "הקצב" זאת בשל רצונו של המנהיג העליון לנכס את הקרדיט להצלחת השיחות לנשיא החדש ראיסי ולא לנשיא היוצא רוחאני

השיחות עם איראן יתחדשו רק לאחר כניסתו של 'הקצב' לבית הנשיא
אברהים ראיסי צילום: מתוך טוויטר

המשא ומתן של איראן עם ארצות הברית ועם מעצמות עולמיות אחרות לגבי תכנית הגרעין, יתחדש רק לאחר כניסתו של הנשיא החדש אברהים ראיסי, המכונה 'הקצב' לתפקיד בתחילת אוגוסט.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות 'בלומברג', שני פקידים המעורים ומכירים את השיחות, אמרו כי השיחות יימשכו רק לאחר שהנשיא החדש ראיסי ייכנס לתפקידו בתחילת אוגוסט, הסיבה לעיכוב בסבב השיחות שהחל באפריל האחרון לא נמסרה. הנשיא ראיסי המכונה 'הקצב', נחשב לקיצוני יותר מקודמו, וארגונים בינלאומיים לזכויות אדם קראו להעמידו לדין בגין מעורבותו ברצח של 30 אלף איראנים מתנגדי המשטר בשנות השמונים. ראיסי כיהן אז כתובע הראשי של טהרן.

ראיסי נבחר על ידי המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית, עלי חמינאי, להיות מועמד לניצחון בבחירות שהתקיימו ב-18 ביוני, הוא אכן ניצח, אך משקיפים ודיפלומטים מערביים אמרו כי חמינאי נותר כמקבל ההחלטות הבכיר בענייני הגרעין.

לטענת פרשנים באירופה, תומכי איראן של חמינאי שתמכו בראיסי, אינם רוצים שהנשיא היוצא חסן רוחאני ייקח קרדיט על הצלחה מדינית כלשהי. אם איראן תסכים להסכם חדש, חמינאי רוצה שראיסי יקבל את הקרדיט על המהלך.

עוד עולה מדיווחים בעולם, כי לארצות הברית יש אינטרס לבצע הסכם לאחר שראיסי יחל בתפקידו כנשיא כדי למנוע כל צורך לנהל מחדש משא ומתן עם איראן, שעלולה לטעון שהממשלה החדשה לא מסכימה עם גורמים מסוימים מהממשלה הקודמת שחתמו על ההסכם.

כזכור ארה"ב חזרה והדגישה ביום שני כי היא מוכנה להמשיך בשיחות, אך הזהירה כי ניסיונותיה של איראן להרחיב את תוכנית הגרעין שלה במהלך השיחות עלולים בסופו של דבר להשפיע לרעה.

איראן אברהים ראיסי הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד