י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בגין סחר בעבדים במשך מאות שנים

ג'מייקה דורשת פיצויים של מיליארדים מבריטניה

ג'מייקה דורשת פיצויים בסך מעל 9 מיליארד דולרים מבריטניה בגין מעורבותה של בריטניה בסחר בעבדים במשך מאות שנים, 

ג'מייקה דורשת פיצויים של מיליארדים מבריטניה
פטיש בית דין צילום: freepik

ג'מייקה מתכננת לבקש פיצויים מבריטניה בגלל סחר בעבדים במושבה הבריטית לשעבר, כך אמר בכיר בממשל.

ג'מייקה תגיש עתירה עם בקשת פיצויים של מעל 9 מיליארד דולרים, כך אמרה אוליביה גרנג', שרת הספורט והתרבות בג'מייקה. "אנו מקווים לצדק ופיצוי בכל הצורות שאפשר לצפות, אנו רוצים לקבל צדק מהעוולות, כדי לתקן את הנזקים שחוו אבותינו" אמרה גרנג' לסוכנות הידיעות 'רויטרס'. "אבותינו האפריקאים הוצאו בכוח מביתם וסבלו ממעשי זוועה שאין כדוגמתם באפריקה כדי לבצע עבודות כפייה לטובת האימפריה הבריטית", אמרה.

ג'מייקה הייתה מרכז סחר שעבדים, כאשר הספרדים, ואז הבריטים, העבירו בכוח אפריקאים לעבודה במטעים של קני סוכר, בננות וגידולים אחרים שיצרו הון עבור רבים מבעליהם. על פי הערכות הספרייה הלאומית של ג'מייקה, כ-600,000 אפריקאים נשלחו לעבודה בג'מייקה. הבריטים השתלטו על ג'מייקה מספרד בשנת 1655, ג'מייקה הייתה מושבה בריטית עד שהייתה עצמאית בשנת 1962. לא ברור אם ג'מייקה מתכוונת לבקש גם פיצויים מספרד.

בריטניה אסרה על סחר בעבדים בשנת 1807 אך לא ביטלה רשמית את מנהג העבדות עד 1834. כדי לפצות את בעלי העבדים לקחה ממשלת בריטניה הלוואה של 20 מיליון לירות שטרלינג - סכום גדול מאוד באותה עת - וסיימה את תשלומי הריבית שבעקבותיה רק ​​בשנת 2015.

העתירה הנוכחית מבוססת על הצעה פרטית של המחוקק הג'מייקני, מייק הנרי, שלדבריו שווה כ-9 מיליארד דולר סכום שהוא מעריך שווה ערך במונחים של היום למה ששילמה בריטניה לבעלי העבדים. "אני מבקש לשלם את אותו סכום כסף ששולמו לאדוני העבדים, לצאצאי העבדים" אמר הנרי, חבר מפלגת העבודה השלטונית בג'מייקה. "אני עושה את זה כי נלחמתי נגד זה כל חיי, נגד עבדות".

העתירה מנסה לדחוף את ג'מייקה לנתק את הקשרים הרשמיים עם בריטניה. המחוקק מיקאל פיליפס הציג בדצמבר הצעה להדיח את המלכה אליזבת כראש המדינה, תפקיד שהיא בעיקר סמלי, לאחר שג'מייקה היא אחת מממלכות חבר העמים הבריטי.

על פי האו"ם, יותר מ-15 מיליון בני אדם היו חלק מסחר העבדים הטרנס-אטלנטי באותן שנים.

בריטניה סחר בבני אדם ג'מייקה תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד