י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אטיאס מצטרף למלחמה במשקיעי הדירות: מברך את הנגיד

"אנו תומכים בטיוטה שפרסם המפקח על הבנקים. הפעם מדובר במלחמה ממוקדת בדירות הנקנות לצרכי השקעה, וזאת מבלי לפגוע בחסרי הדיור ובזוגות הצעירים"

מברך. אטיאס. צילום: פלאש90
מברך. אטיאס. צילום: פלאש90

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, מברך את נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו על הצעדים עליהם הכריזו הערב. "אנו תומכים בטיוטה שפרסם המפקח על הבנקים. הפעם מדובר במלחמה ממוקדת בדירות הנקנות לצרכי השקעה, וזאת מבלי לפגוע בחסרי הדיור ובזוגות הצעירים שהוצאו מתחולת הנחיות אלה", אמר אטיאס.

כזכור, לפני כחמישה חודשים הורה בנק ישראל לבנקים להגדיל את ההון העצמי הנדרש לנוטלי הלוואות משכנתא מ-30% ל-40%. בעקבות החלטה זו מיהר שר הבינוי והשיכון להיפגש עם הנגיד וביקש לתקן את הוראותיו ולעשות אבחנה בין רוכשי דירה ראשונה ובין רוכשי דירה שנייה ומעלה. ההחלטה החדשה מוכיחה כי בקשתו אכן התקבלה.

"אנו מברכים על מדיניות המפקח המבדילה בין דירה שנייה ובין זוגות צעירים למשקיעים. אנו חושבים ששילוב הפעולות בין הקשחת התנאים לדירה שנייה והגדלת ההיצע כפי שנעשה בשנה האחרונה על ידי משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל - בה הגדלנו את כמות השיווקים ל-30 אלף יחידות דיור, כפול מהממוצע בעשור האחרון - ימשיך את מגמת ההתמתנות במחירי הדיור", הוסיף אטיאס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד